دیپلماسی❜ مقاومت/ تقویم فرهیخت: ۲۹ دی ۱۴۰۰، برگزاری «همایش بین‌المللی روز غزه» در مشهد با حضور ۵ کشور

  • بازدید: ۵۰۱
مقاومت/ تقویم فرهیخت: ۲۹ دی ۱۴۰۰، برگزاری «همایش بین‌المللی روز غزه» در مشهد با حضور ۵ کشور
آستان قدس رضوی

دبیر همایش بین‌المللی روز غزه گفت: همایش بین‌المللی روز مقاومت با حضور فعالان حوزه مقاومت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول باقری پیش از ظهر یک‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش روز غزه به‌صورت بین‌المللی در روز ۲۹ دی ماه در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مسئله غزه نه تنها بحث مقاومت و بحث اسلامی است بلکه یک مسئله حقوق بشری است.

وی ادامه داد: در مسئله غزه نه تنها کشورهای اسلامی بلکه همه کشورها، حتی سازمان ملل و ان‌جی‌اوها مقصر هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، غزه عرصه رسوایی آمریکا و مدعیان حقوق بشر است.

دبیر همایش بین‌المللی روز غزه با اشاره به این‌که موضوع غزه و ظلم‌هایی که به مردم مظلوم آن شده، مسئله‌ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری چندین بار از عدم اهتمام دولت‌های اسلامی به مسئله غزه انتقاد کردند که پیرو فرمایشات ایشان، تصمیم به برگزاری همایش روز غزه گرفته شد و در جهت پاسداشت رشادت‌ها و ایستادگی مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه با رژیم صهیونیستی، ۲۹ دی ماه به نام «روز غزه» نام‌گذاری شد.

وی گفت: طبق آخرین اخبار منتشره از سوی صلیب سرخ جهانی؛ ۹۷ درصد آب‌های غزه مسموم شده است که امروزه آب که مایه حیات است در غزه به سلاح کشتار جمعی مبدل شده و بیش از ۹۰ درصد مردم از همین آب مسموم در حال استفاده هستند.

باقری خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که ما را بر این داشت که با برپایی این همایش، رسانه مردم غزه باشیم، این است که وضعیت بهداشت در غزه از ابتدایی‌ترین مسائل نیز بی‌بهره است و حتی تجارت با خارج از غزه نیز برای آنان نیست، هیچ کشتی حق ورود و خروج به غزه را ندارد و مردمان غزه نمی‌توانند از غزه خارج بشوند مگر اینکه از تونل‌های مخفی به مصر رفته و از آنجا پیگیر کارهای خود همچون درمان باشند.

وی به دیگر مسئله برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: عدم مخابره درست وضعیت مردم غزه به جهانیان و سانسور خبرهایی در مورد مظلومیت غزه توسط امپراطوری رسانه و جلوگیری از باخبر شدن ان‌جی‌اوها و دادخواهی آنان از وضعیت موجود، ما را بر آن داشت تا با برگزاری این همایش این وضعیت را به آزادی‌خواهان جهان مخابره کنیم.

دبیر همایش بین‌المللی روز غزه به رونمایی «سایت قدس شریف» به‌عنوان یک مرجع رسانه‌ای در حوزه حمایت از مقاومت فلسطین در همایش رو چهارشنبه اشاره و ابراز کرد: این سایت به نشانی holyquds.org و به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و روسی فعالیت خواهد کرد که آخرین تحولات فلسطین، روزشمار و مرور تاریخ فلسطین، حامیان قدس شریف و محصولات فرهنگی مرتبط با مقاومت از جمله بخش‌های این سایت است.

وی با تشکر از کمیته فلسطین دولت سیزدهم و استانداری خراسان رضوی به واسطه همکاری در برگزاری این همایش در مشهد، بیان کرد: یکی از دلایل برگزاری این رویداد در مشهد، وجود المان قدس شریف در صحن قدس حرم مطهر رضوی است.

باقری یادآور شد: در این همایش فعالین مقاومت از کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، فلسطین و ایران شرکت خواهند کرد.

گفتنی است؛ همایش بین‌المللی روز غزه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آستان قدس رضوی و نهادهای همسو و با حضور و سخنرانی فرماندهان و فعالان مقاومت و حقوق بشر روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8324


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها