دیپلماسی❜ مشهد دومین شهر کشور در اجرای طرح آسفالت پلیمری پس از پایتخت

  • بازدید: ۲۷۵
معاون فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: مشهد دومین شهر کشور در اجرای طرح آسفالت پلیمری پس از پایتخت می باشد.به گراش راوبط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد مهندس حمیدرضا نخعی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص اجرای طرح آسفالت پلیمری در سایر خیابان های شهر مشهد افزود: اجرای طرح آسفالت پلیمری و اعتبار آن به صورت منطقه ای است و شروع طرح در سایر مناطق شهر با توجه به بررسی های لازم و هماهنگی های انجام شده در منطقه محقق می شود.  وی تصریح کرد: بهسازی معابر اصلی شهر مشهد با آسفالت معمولی طبق بررسی های انجام شده 150 تا 160 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که هر تن آسفالت پلیمری بیش از 150 هزار ریال نسبت به آسفالت معمولی گران تر است.مهندس نخعی آغاز اجرای طرح آسفالت پلیمری را از منطقه هشت مشهد عنوان کرد و افزود: ابتدا نیز خیابان امام خمینی با بیش از 45 هزار متر مربع که حدود شش هزار تن آسفالت نیز دارد تحت پوشش آسفالت پلیمری با هزینه های بالغ بر 4 میلیارد ریال قرار می گیرد.وی علت انتخاب خیابان امام خمینی را به عنوان اولین خیابان جهت اجرای این طرح حجم بالای ترافیکی و خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) عنوان کرد.او در خصوص زمان لازم برای اجرای آسفالت پلیمری در خیابان امام خمینی مشهد گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب و نبود مشکل به لحاظ بار ترافیکی طی 10 تا 12 روز تعویض آسفالت در این خیابان انجام خواهد شد.کارشناس ناظر مدیریت نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری مشهد نیز گفت: آسفالت پلیمری و پس از انجام تحقیقات از لحاظ کیفیت و مرغوبیت در آزمایشگاه ها عنوان گزینه مناسب برای خیابان ها و معابر سطح شهر انتخاب شده است.مهندس مهدی احمری با تاکید بر اینکه آسفالت های پلیمری از لحاظ دوام و کیفیت بسیار بالاتر از آسفالت های فعلی و از لحاظ عمر نیز 50 درصد بیشتر از آسفالت های فعلی عمر دارند افزود: استفاده از آسفالت های نازک پلیمری سطحی ایمن، راحت و با کیفیت برای رانندگی شهروندان در معابر ایجاد می کند.وی از دیگر ویژگی های استفاده از آسفالت پلیمری را خاصیت الاستیکی، دوام بالاو نیز درصد پایین خرابی و ایمنی بالادر رفت و آمد دانست.او اظهار داشت: میزان مقاومت آسفالت پلیمری در برابر کاهش و افزایش شدید دما بسیار بالااست و کم بودن حساسیت حرارتی وحالت کشسانی موجب مقاومت آسفالت در برابر بارگذاری های قائم و تنش برسیترمز بر روی آسفالت و در نهایت مقاومت بیشتر می شود.احمری اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح جایگزینی آسفالت در ک لانشهر مذهبی مشهد از این پس شاهد معابری با کیفیت بهتر و دوام بیشتر آن خواهیم بود.گفتنی است: افزایش یک پلیمر به قیر باعث بهبود مقاومت آسفالت، روانی، کاهش از هم گسیختگی و ایجاد فضای خالی یا شیار در آسفالت در برابر خستگی و افزایش عمر آن می شود.منبع:روزنامه رسالت

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2413


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو