دیپلماسی❜ مدیرکل راه‌آهن شرق کشور خبر داد: راه‌اندازی خطوط بارگیری سنگ‌آهن در ایستگاه‌های رشتخوار و بیشه برای صادرات به آسیای میانه و چین

  • بازدید: ۴۷۸
مدیرکل راه‌آهن شرق کشور از راه‌اندازی خطوط بارگیری سنگ آهن در ایستگاه‌های رشتخوار و بیشه در سنگان جهت صادرات به کشورهای آسیای میانه و چین خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، محمد پورفخری در جمع خبرنگاران، گفت: استفاده از حمل و نقل ریلی برای صادرات سیمان از ایستگاه راه‌آهن تربت حیدریه به مقصد ترکمنستان وتاجیکستان، صادرات سنگ آهن سنگان خواف به کشورهای آسیای میانه و چین از طریق سرخس وبندر عباس، سنگ آهن صادرات سنگ آهن رشتخوار به کشور ترکمنستان را از موادی عنوان کرد که نشانگر توجه سرمایه‌گذاران به این شیوه حمل و نقل است. وی در ادامه از بهره‌برداری بیش از 20 پروژه جدید و توسعه‌ای در شبکه ریلی شرق کشور خبر داد و افزود: حدود 25 پروژه جدید و توسعه‌ای با هدف تسریع در توسعه اقتصادی کشور در بخش زیربنایی و فنی در راه آهن شرق طی 7 ماه ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید.... وی گفت: ایجاد 5 مبدا بارگیری، افتتاح 11 پروژه در هفته دولت، کاهش 9 درصدی سوانح در 7 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و شکستن رکورد تناژ بارگیری ازجمله دستاوردهای این اداره کل طی این مدت بوده است.وی اظهار داشت: در این مدت خط تخلیه گوگرد وارداتی در ایستگاه بهاباد و خط بارگیری آجرسفال وسیمان سفید درایستگاه طبس جهت صادرات به کشورهای آسیای میانه به بهره‌برداری رسیده است.به گفته پور‌فخری اجرای پروژه توسعه سکوی بارگیری سیمان در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه جهت دو برابر شدن تناژبارگیری و اجرای پروژه گازرسانی به ایستگاه طبس از دیگر اقدامات مهم راه آهن شرق در مدت یاد شده است.مدیر کل راه‌آهن شرق کشور ادامه داد: در 7 ماهه ابتدای سال جاری تناژ سیمان صادراتی جابه جا شده در این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است.وی با بیان اینکه دسترسی به راه‌آهن برای حمل بار حجیم و انبوه، مطالبه صاحبان معادن، صنایع معدنی و تولیدکنندگان کالا است، گفت: راه‌آهن در زمینه جابه جایی بارهای حجیم و در مسافت‌های زیاد مزیت‌های بسیاری دارد و به همین دلیل مورد توجه صنایع بزرگ است.به گفته وی، حمل ونقل ذغال سنگ معدن پرواده طبس به ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن رباط پشت بادام به بندر عباس، حمل‌ونقل مواد نفتی و پنبه و غلات و سایر بارهای ترانزیت از این محور به بندرعباس از دیگر اقداماتی است که شبکه ریلی در حمل کالاهای تولیدکنندگان و صادر کنندگان صورت می‌گیرد.وی یادآور شد: اداره کل راه‌آهن شرق یکی از مهمترین گلوگاه‌های حیاتی راه آهن کشور است که با توجه به موقعیت استراتژیک آن، یک مسیر میانبر در مسیرحمل و نقل ترانزیت بین‌المللی کشور‌های آسیای میانه به بندرعباس است.به گفته وی، ابتدای حوزه استحفاظی این اداره کل ایستگاه مبارکه در نزدیکی بافق دراستان یزد و انتهای آن، ایستگاه کاشمردر استان خراسان رضوی است، علاوه بر اینکه ایستگاه تربت حیدریه تا ایستگاه خواف و سنگان نیز در این اداره کل قرار دارد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5381


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو