جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگذاری است. بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ مدیرکل راه آهن آذربایجان خبر داد: راه اندازی قطار مسافری نخجوان - مشهد تا سه ماه آینده

  • بازدید: ۲۹۱
مدیرکل راه آهن آذربایجان از راه اندازی قطار مسافری در مسیر جمهوری خود مختار نخجوان - تبریز - مشهد تا سه ماه آینده خبرداد و گفت: درباره برنامه زمانی سیر قطار از نخجوان به مشهد و بالعکس ، نحوه و تعرفه فروش بلیت این قطار و موضوع آماده‌سازی ایستگاه جلفا به منظور بررسی گذرنامه و امور گمرکی نیز بررسی شده است.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی میر حسن موسوی پس از نشست بررسی کارشناسی راه اندازی این قطار با حضور مسئولان راه آهن جمهوری آذربایجان در تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه اندازی این قطار توسط رئیسان راه آهن دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان توافق شده است، گفت: پیش از نشست امروز در تبریز در نخجوان نشستی برگزار و کلیات موضوع مطرح شده است .  وی با بیان اینکه راه اندازی این قطار در راستای توسعه مناسبات دو کشور و به منظور تسهیل مراودات گردشگری است ، افزود: در نشست امروز برنامه زمانی سیر قطار از نخجوان به مشهد و بالعکس ، نحوه و تعرفه فروش بلیت این قطار و موضوع آماده سازی ایستگاه جلفا به منظور بررسی گذرنامه و امور گمرکی بحث شد.  موسوی با بیان اینکه در این نشست مقرر شد واگن مورد نیاز این قطار توسط جمهوری نخجوان تامین شود ، گفت: ... در این صورت در ایستگاه جلفای ایران نیاز به تعویض بوژِی (سیستم حرکتی واگن ها) خواهیم داشت که در فاصله زمانی بررسی گذرنامه مسافران و انجام امور گمرکی کالای همراه مسافر این عملیات انجام خواهد شد .   وی با اعلام اینکه هر هفته دو سفر برای این مسیر در نظر گرفته شده است، گفت: این قطار دارای سه واگن و هر واگن به ظرفیت ۳۲ نفر خواهد بود .  مدیر کل راه آهن آذربایجان همچنین گفت: در نشستی که با هیات نخجوانی خواهیم داشت در زمینه اجاره واگن های باری نخجوان بحث خواهیم کرد و در صورت نبود مشکل سیر این واگن ها در کشورهای مشترک المنافع ، نسبت به اجاره این واگن ها برای استفاده در ناوگان باری کشور اقدام می شود .  در این نشست مرتضی جعفری مدیر کل برنامه ریزی و نظارت راهبردی مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم حضور داشت .  فاصله ریلی نخجوان تا جلفا در مرز ایران ۴۵ کیلومتر و از جلفا تا مشهد در حدود یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر است که مسافرت در این مسیر ۳۱ ساعت زمان خواهد برد .

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/352


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو