مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد: مشهد آماده برگزاری نمایشگاه‌های دوجانبه ایران و ویتنام است :: اندیشکده بین المللی فرهیخت مشهد











جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگذاری است. بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد: مشهد آماده برگزاری نمایشگاه‌های دوجانبه ایران و ویتنام است

  • بازدید: ۶۳
مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با توجه به تجربه حضور نمایشگاهی در 30 کشور، آماده برگزاری نمایشگاه تجاری دو جانبه ایران و ویتنام است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، محمد جواد حمید در دیدار با سفیر ویتنام، با اشاره توانمندی‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیش از 20 سال فعالیت، هرساله شاهد برگزاری 50 رویداد نمایشگاهی است و برای نخستین بار در سال آینده برگزاری 70 نمایشگاه ملی و بین‌المللی را در دستور کار خود دارد. وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد با توجه قدمت آسیای میانه به محور صنعت نمایشگاهی این منطقه تبدیل شده است، افزود: برنامه توسعه تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران در آسیای میانه در مشهد اجرایی می‌شود و از این رو نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز تحولات تجاری منطقه، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده است.... مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: کریدور شمال به جنوب آسیای میانه به دریای آزاد می‌تواند با همکاری‌های گسترده دو کشور ایران و ویتنام، تاثیرات ویژه ای در تحولات تجاری این منطقه داشته باشد.«نگوین هنگ تاک» سفیر کشور ویتنام نیز با اشاره جایگاه کشور ویتنام در شرق آسیا، به توانمندی‌های دو کشور در توسعه همکاری‌های تجاری ایران و ویتنام اشاره کرد و گفت : آماده برگزاری نمایشگاه‌های دوجانبه‌ای در زمینه‌های اختصاصی و تخصصی و در بخش فروش، معرفی و ارایه توانمندیهای میان دوکشور هستیم.وی افزود: نمایشگاه‌ها می‌توانند سبب حضور متخصصان و تولیدات اختصاصی دوکشور در شهرهای شاخص ایران و ویتنام باشند و از این طریق نیازهای دوکشور در بخش‌ها و زمینه‌های مشخص تامین شود.سفیر ویتنام با اشاره به برنامه‌ریزی در جهت افزایش سطح همکاری‌های دو کشور، تصریح کرد: کشور ویتنام در زمینه‌های کفش و چوب بیش از پیش توانمندی‌های گسترده‌ای دارد و از طرفی، کشور ایران در بخش‌های پتروشیمی، پلیمر، کشاورزی می‌تواند اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی کند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1722


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو