جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگذاری است. بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع): شهرها به دنبال تولیدات محتوایی نمادهای شهری در قم و مشهد هستند

  • بازدید: ۸۴
سید جواد جعفری با بیان اینکه چشم بسیاری از شهرها به قم و مشهد برای محتواسازی است، گفت: از آغاز پایه‌گذاری جشنواره نمادهای شهری رضوی با همت سازمان‌های متولی شهرداری بوده و شخصیت‌های مجرب و توانمند در کار مشارکت کردند.وی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اثرگذاری هنر در سطح جامعه گفت:... جشنواره  نمادهای شهری رضوی که با محتوا و آثار متناسب با اهل بیت کار خود را آغاز کرده نیازمند پشتیبانی هنرمندان و سیستم‌های دولتی است تا این جریان هنری شکوفاتر و قوی‌تر باشد.  وی گفت: سه شهر مشهد، قم و شیراز که به واسطه وجود بارگاه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ در آنها،نسبت معنوی دارند این حرکت معنوی را پایه گذاری کردند و بیش از 360 سازمان و نهاد در این حرکت مشارکت کردند و این جشنواره سال 82 راه اندازی شد.  مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری 14 دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در کشور گفت: یکی از برنامه‌های این جشنواره بین المللی، جشنواره نمادهای شهری رضوی است که برای دومین سال با حمایت شهرداری و شورای شهر قم اجرای شده است.  وی گفت: امروز به دلیل اینکه نمادها این قابلیت را دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن پیام‌های متعددی را منتقل کنند بسیاری از شهرها به سمت گسترش نمادها رفته‌اند.  جعفری تصریح کرد: البته شهرداری‌ها عمدتا متناسب با سلایق و تصمیمات خود به سراغ این کار رفته‌اند و به همین خاطر بسیاری از نمادها سطحی بوده و پیام‌های عالیه از آنها منتقل نمی‌شود. وی گفت: باید بپذیریم که دست آنها از نمادهای غنی نیز خالی است و باید شرایطی برای تولید محتوا از سوی نهادهای متولی صورت گیرد. مدیرعامل جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه چشم بسیاری از شهرها به قم و مشهد برای محتواسازی است، گفت: از آغاز پایه گذاری جشنواره نمادهای شهری رضوی با همت سازمان‌های متولی شهرداری بوده و شخصیت‌های مجرب و توانمند در کار مشارکت کردند و در حالی که تنها دو سال از جشنواره می‌گذرد آثار بسیار خوبی تولید شده است. وی گفت: تردید نداریم تولیدات این جشنواره در بسیاری از شهرهای کشور مورد استقبال واقع شده و به کار گرفته خواهد شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1622


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو