دیپلماسی❜ مترو مادرید یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های مترو در جهان است

  • بازدید: ۲۳۱
مترو مادرید- پایتخت اسپانیا- دارای 13 خط و 231 ایستگاه است. مترو در سال 1919 افتتاح شد و امروزه با 282.5 کیلومتر طول هفتمین مترو طولانی در جهان و دومین در غرب اروپاست. گسترش مترو با توجه به افزایش جمعیت شهر مادرید از 3.5 به 6 میلیون نفر صورت گرفت.مترو از زیر زمین رد می‌شود و کل شهر را پوشش می‌دهد. [آشنایی با مترو]. همگام با رشد جمعیت در 20 سال گذشته مترو سریعا گسترش یافت و رقیب مترو سئول و پکن شد.افتتاح تراموا یا سیستم سبک ریلی نیز با 38 ایستگاه و 28 کیلومتر طول در سال 2007 به حمل‌ونقل عمومی کمک زیادی کرد.تاریخچه:اولین خط مترو مادرید در 17 اکتبر 1919 با 8 ایستگاه و 3.5 کیلومتر طول افتتاح شد. توسعه این خط و شروع عملیات دو خط دیگر خیلی سریع بود. در سال 1936 دو خط تکمیل و در زمان جنگ های داخلی اسپانیا از آن به عنوان پناهگاه در برابر حملات هوایی استفاده شد. [تحقیقات بر سر قربانیان جنگ‌های داخلی اسپانیا متوقف شد]در 1970 همزمان با رشد جمعیت مترو گسترش یافت. طول سکوهای جدید به 115 متر رسید. سال 1979 به دلیل بدی مدیریت بحران‌زا بود.در سال 2007 طول مترو به 282 کیلومتر رسید.گسترش خطوط همچنان ادامه دارد. با انجام پروژه چند میلیارد دلاری، 90 کیلومتر و 80 ایستگاه جدید در زیر زمین ایجاد خواهد شد و ناحیه‌هایی که قبلا مترو نداشته‌اند را در بر خواهد گرفت.ایستگاه‌ها:ایستگاه‌های جدید سخاوتمندانه در چند طبقه ساخته می‌شوند، به دلیل نورپردازی‌های طبیعی و ورودی‌های بزرگ در دنیا بهترین شناخته شده و روشنی و تک‌رنگی آن‌ها جزو محسنات است.برای معلولان بالابر در نظر گرفته می‌شود.ایستگاه‌های قدیمی باریک و فشرده‌ بوده و با کاشی‌های رنگی و طرح‌های مختلف تزیین شده‌اند. در سال‌های اخیر، بیشتر آن‌ها جهت هماهنگی با ایستگاه‌های جدید با پلات‌های تک‌رنگ مزین می‌شوند.  ایستگاه‌های دهه 90-70 بزرگتر و دیوارهایشان روشن است.در ایستگاه‌های 7، 9، و 10 مسافران به‌راحتی می‌توانند با عوض کردن قطار به سفر خود ادامه دهند.قرار است ایستگاه چمبری به موزه تبدیل شود.از سال 1999 مترو مادرید به جای سیم‌ مسی یا آلومینیومی آویزان از سقف تونل‌ها، از سیستم به ثبت رسیده جدیدی در تاسیسات خود استفاده کرد. قطارها:در گذشته اکثر قطارها ساخت اسپانیا بود. در سال‌های اخیر بعضی قطارها از ایتالیا تامین می‌شود.بلیت: فروش بلیت‌ها به صورت ماهانه و سالانه با امکان سفر در محدوده خاص است. شبکه مترو به شش منطقه تقسیم شده است. برای سفر به هر منطقه بلیت مخصوص لازم است.زمانی که یک منطقه به پایان می‌رسد برای ورود به منطقه بعد باید بلیت جدید تهیه کرد. بلیت برای 10 بار سفر با قیمت پایین‌تر نیز موجود است.از سوی دیگر بلیت ترکیبی برای یک سفر برای دو منطقه به جز فرودگاه نیز موجود است. بلیت فرودگاه با امکان جابه‌جایی به هر نقطه 3 یورو است

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2173


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو