دیپلماسی❜ قابل الگوپذیری در مشهد: سیستم مترو سائوپائولو از طرف ایزو جوایز متعددی دریافت کرده است

  • بازدید: ۲۸۷
سیستم مترو سائوپائولو در برزیل بسیار مدرن، ایمن، تمیز، کارامد و یکی از بهترین سیستم‌‌های مترو در دنیاست که در دهه اخیر از طرف ایزو 9001 جوایز متعددی دریافت کرد.سائوپائولو امروز با 4 خط مترو فعال به وسعت 61.3 کیلومتر و 55 ایستگاه روزانه 3.300.000 نفر را جا‌به‌جا می‌کند.با توجه به جمعیت 19 میلیونی این شهر، وسعت و سهم مترو در مقایسه با مترو شهرهای مشابه در اروپا و آمریکای شمالی ناچیز است.مترو با 5 خط  آبی، سبز، قرمز و یاسی (و زرد که در دست احداث است)تنها در داخل شهر تردد می‌کند و حومه را در بر نمی‌گیرد....   جا‌به‌جایی مسافران در حومه شهر برعهده شرکت پولیستا معروف بهCPTMاست.این شرکت با 6 خط، 261.8 کیلومتر و 93 ایستگاه 1.600.000 مسافر را روزانه در بسیاری از نواحی حومه که به مترو دسترسی ندارند و حتی در سایر شهرها جا‌به‌جا می‌کند.از طریق سیستم حمل و نقل مترو وCPTMروزانه به طور متوسط 5 میلیون نفر جا‌به‌جا می‌شوند.این تعداد تا سال 2014 به 7 میلیون نفر خواهد رسید.با تکمیل پرو‍‍‍ژه‌ها 322 کیلومتر سیستم انتقال فعلی طی 10 سال آینده به 500 کیلومتر خواهد رسید.خط شمال -جنوب مترو با رنگ آبی در 1972 آزمایش و در 18 سپتامبر 1974 افتتاح شد.خط قرمز شرق را به غرب متصل می‌کند.خط سبز که در سال 1991 افتتاح شد، سومین خط مترو است.خط یاسی در سال 2002 مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با 6 ایستگاه تکمیل و راه ارتباطی با جنوب است.گسترش سیستم مترو از طریق خط‌های جدید امکان‌پذیر است.در اواخر سال 2004، با تخصیص یک میلیارد دلار بودجه، احداث 12.8 کیلومتر از خط زرد در زیر‌‌‌ زمین با 11 ایستگاه و هدف جا‌به‌جایی یک میلیون نفر در روز آغاز شد.خط زرد تا سال 2010 تکمیل می‌شود و مرکز را به غرب ارتباط می‌دهد.6 خط 12-7 روگذر بوده و توسط ترن CPTM طی می‌شوند.بلیت:در سال 2006 استفاده از بلیت الکترونیک در مترو سائوپائولو رایج شد.با این بلیت که به عنوان یک کارت هوشمند قابل شارژ است، مسافران می‌توانند تنها با پرداخت 3.75 رئال از 3 اتوبوس و 1 مترو یا قطار حومه و با پرداخت 2.30 رئال از 4 اتوبوس طی2 ساعت استفاده کنند.قیمت بلیت 2.55 رئال در 2009 بود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2416


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو