دیپلماسی❜ فرهنگی/ کاربران آمریکایی در ردیف نخستین بازدیدکنندگان کتابخانه دیجیتال رضوی

  • بازدید: ۳۷۸
فرهنگی/ کاربران آمریکایی در ردیف نخستین بازدیدکنندگان کتابخانه دیجیتال رضوی

مدیر کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، کاربران ایالات متحده آمریکا را پس از ایران، در صدر بیشترین تعداد کاربران بازدیدکننده این کتابخانه عنوان کرد. به گزارش آستان نیوز، علی ضرابی با بیان توسعه فعالیت‌های کتابخانه دیجیتال رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به آماری از بازدید صفحات کتابخانه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در اسفندماه سال 1399، بیش از 11 هزار و 733 بار از صفحات این درگاه اینترنتی بازدید شده و به پژوهشگران در عرصه بین‌الملل خدمات مجازی ارائه شده است.

وی پس از ایران، بیشترین تعداد کاربران کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی را به‌ترتیب، کاربرانی از ایالات متحده آمریکا، تاجیکستان و بریتانیا برشمرد و ادامه داد: هم‌چنین کشورهای فرانسه، کانادا، امارات متحده عربی، مصر، چین و آلمان به عنوان کشورهایی هستند که به‌ترتیب در رده‌ های بعدی، بیشترین بازدید را از کتابخانه دیجیتال رضوی داشته‌اند.

کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیش از یک دهه فعالیت، از کتابخانه‌های دیجیتال نامدار در کشور است که تاکنون چندین میلیون منبع اطلاعاتی را طبق شیوه‌های مطرح علمی دیجیتال‌سازی و تعداد زیادی از منابع دیجیتال را نیز گردآوری کرده است.

منابع اطلاعاتی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی که فاقد مسئله حق مؤلف باشد از طریق درگاه اینترنتی digital.aqr.ir در دسترس مستقیم محققان گوشه و کنار دنیا قرار دارد و دیگر آثار موجود نیز به دلیل حفظ حق مؤلف، صرفا از طریق ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور و همچنین سامانه خدمات تحویل مدرک این کتابخانه به اشخاص حقیقی واگذار می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7822


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها