دیپلماسی❜ فرهنگی/ خبرنگاران ترک در بازدید از موزه آستان قدس رضوی: هنر ایرانی، ریشه در خاک و شاخه در افلاک دارد

  • بازدید: ۳۸

جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی کشور ترکیه از موزه آستان قدس رضوی بازدید کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، این جمع که شامل 13 نفر از خبرنگاران مرد و زن تلویزیون، خبرگزاریها و روزنامه های استانبول بودند، از گنجینه های قرآن، هدایای مقام معظم رهبری و فرش آستان قدس رضوی و همچنین بنای شکوهمند مسجد جامع گوهرشاد بازدید کردند...

در این بازدید، خبرنگار تلویزیون ترکیه، هدف از این سفر را زیارت بارگاه منور رضوی، آشنایی بیشتر با فرهنگ، آداب و رسوم و تمدن ملت ایران و نیز بازدید از آثار تاریخی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

آرمان گوهر گفت: به عنوان یک شیعه، علاقه خاصی به ائمه معصومین(ع) دارم و از زیارت بارگاه منور هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(ع) مسرور هستم.

وی اظهار داشت: گنجینه فرش آستان قدس رضوی مجموعه جالبی از فرشهایی را در خود جای داده است که هر کدام دارای طرح و اشکال هنری خاصی بوده و نشان دهنده تاریخ دیرینه و بسیار غنی کشور ایران است.

گوهر افزود: آثار موجود در این موزه، در خاک ریشه داشته و شاخه های آن تا افلاک قد کشیده اند.

این خبرنگار ترک ادامه داد: این اولین سفر من به ایران بود و در همین سفر متوجه پیشرفت علمی و صنعتی این کشور شدم؛ امیدوارم در بازگشت به استانبول بتوانم گوشه ای از مشاهدات خود را برای مخاطبان تلویزیونی بیان کنم.


منبع:http://www.qudsdaily.com/archive/1388/html/9/1388-09-23/page8.html#2

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7309


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها