دیپلماسی❜ فرهنگی/ بازدید کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران از مؤسسه فرهنگی هنری خراسان

  • بازدید: ۴۶۵
فرهنگی/ بازدید کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران از مؤسسه فرهنگی هنری خراسان
روزنامه خراسان

سفیر ژاپن که به منظور برنامه ای سه روزه به مشهد سفر کرده بود، عصر روز گذشته با حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان از بخش های فنی، شهر چاپ و تحریریه روزنامه بازدید کرد.

کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن با حضور در موسسه فرهنگی و مطبوعاتی خراسان و در گفت وگو با دکتر علوی، سردبیر و جانشین مدیرمسئول روزنامه خراسان با اشاره به این که بازدید از این موسسه و دیدن فعالیت بخش های مختلف آن باعث شگفتی من شد، از خراسان به عنوان روزنامه ای پیشرو و حرفه ای در جهت توجه به خواست و سلیقه مخاطبان نام برد و ابراز امیدواری کرد که مناسبات ایران و ژاپن در همه بخش ها مورد توجه خبرنگاران و گزارشگران این روزنامه قرار گیرد. 

او در گفت و گو با اعضای تحریریه روزنامه نیز در جریان نحوه تولید و انتشار اخبار قرار گرفت. گفت وگوی تفصیلی با سفیر ژاپن در یکی از شماره های بعدی روزنامه منتشر خواهد شد .

«کازوتوشی ایکاوا» سفیر ژاپن در ایران که روز یک شنبه به مشهد سفر کرده بود، در طول این سفر سه روزه با مقامات مختلف استانی دیدار و گفت وگو کرد.وی در این سفر با استاندار خراسان رضوی، قائم مقام آستان قدس رضوی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و برخی دیگر از مقام های استانی دیدار و گفت وگو کرده بود.

 طبق برنامه قرار بود سفیر ژاپن با شهردار مشهد نیز دیدار کند که تا لحظه تنظیم این گزارش خبری‌ از این دیدار منتشر نشد. 

«کازوتوشی ایکاوا» همچنین در دومین روز حضور خود در خراسان رضوی در سفر به شهرستان تربت‌جام، از وضعیت اقامت پناهندگان افغانستانی در مهمان‌شهر این شهرستان بازدید کرد. 

به گفته رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، ژاپن 2.5 میلیون دلار برای رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستانی که اکنون در ایران اقامت دارند، اختصاص داده است که بخشی از این کمک‌ها به خراسان رضوی تعلق خواهد گرفت.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8285


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها