دیپلماسی❜ فرهنگی/ بازدید نخبگان علمی عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد

  • بازدید: ۴۶۲
فرهنگی/ بازدید نخبگان علمی عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد

معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با روز ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی، جمعی از نخبگان علمی و تبلیغی کشور عراق از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دیدن کردند. به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری آستان‌ قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری در حاشیه این دیدار افزود: با توجه به تسهیل امر زیارت و بهبود وضعیت کرونا حضور زائران و نخبگان غیر ایرانی در مشهد مقدس رو به افزایش است و در این راستا سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به عنوان بازوی علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت رضا(ع) به صورت مستمر میزبان نخبگانی از سراسر دنیاست.

وی ادامه داد: از این رو طی مراسمی جمعی از نخبگان فرهنگی علمی و تبلیغی از کشور عراق ضمن حضور در بارگاه منور رضوی و کسب فیض معنوی زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) از ظرفیت‌ها و پتانسیل علمی و فرهنگی مجموعه آستان قدس رضوی دیدن کردند.

معاون بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: یکی از برنامه‌های این گروه آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی بود که ضمن حضور در این مرکز با برخی از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف دیدار و گفت‌وگو کرده و از نزدیک با فعالیت های علمی پژوهشی این مرکز آشنا شدند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری افزود: نخبگان فرهنگی عراق که بعضا مهاجران عراقی ساکن اروپا بودند، از ظرفیت‌های کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و موزه نفایس قرآن نیز دیدن کرده و با فعالیت‌های ترویجی این مجموعه در حوزه‌های علمی و فرهنگی آشنا شدند.

ایرنا

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8170


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها