دیپلماسی❜ فرهنگی/ اعطای نشان یونسکو به مستند «میراثی از سناباد» به همت مرکز اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی

  • بازدید: ۴۶۰
فرهنگی/ اعطای نشان یونسکو به مستند «میراثی از سناباد» به همت مرکز اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی

مستند «میراثی از سناباد» در معرفی تاریخ هزار ساله کتابخانه، مرکز اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی و نفایس تاریخی آن، مورد حمایت معنوی و اعطای نشان کمیسیون ملی یونسکوی ایران قرار گرفت. به گزارش آستان نیوز، رئیس سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: تولید و ساخت مستند «میراثی از سناباد» از سال 98 کلید خورد که اولین پوستر آن در آذر 1398 و در یکی از برنامه های سه شنبه های علمی فرهنگیِ این سازمان با حضور تولیت آستان قدس رونمایی و به امضا رسید.

حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به محتوای این مستند گفت: میراثی از سناباد، معرف بخش های مختلف کتابخانه ها، اسناد و موزه های رضوی است که به تفکیک به معرفی بخش های مختلف نسخ خطی، چاپ سنگی، فهرست نویسی، مخازن کتاب، گنجینه های موزه و دیگر قسمت های این سازمان اقدام می کند.

وی به تهیه و تولید این مستند در 150 قسمت 20 دقیقه ای اشاره داشت و گفت: ۱۵ قسمت مستند میراثی از سناباد به معرفی موزه قرآن و هدایا رهبری اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین به معرفی کتابخانه های درون شهری و کتابخانه های شهرستان وابسته به آستان قدس رضوی در قسمت های پایانی این مستند اشاره داشت و عدم استفاده از محتوا و مطالب آرشیوی را یکی از شاخصه های ساخت این مستند عنوان کرد که به دو زبان انگلیسی و عربی تهیه و تنظیم شده است.

بخش نخست این مستند در نوروز1400 طی 15 قسمت از شبکه های خراسان رضوی،جام جم 1و2و3پخش شد و قسمت دوم این مجموعه شامل معرفی موزه قرآن و نفایس و مرکز حفاظت و مرمت است که برای پخش از شبکه های مختلف سیما آماده شده است  پخش است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7929


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها