دیپلماسی❜ شهری/ پایان جشنواره بین المللی! «شهر همگان» شهرداری مشهد بدون اطلاع رسانی قبلی و فاقد شاخص های یک رویدادهای بین المللی

  • بازدید: ۴۵۶
شهری/ پایان جشنواره بین المللی! «شهر همگان» شهرداری مشهد بدون اطلاع رسانی قبلی و فاقد شاخص های یک رویدادهای بین المللی

یادداشت فرهیخت: ضمن تشکر از مساعی برگزارکنندگان، مشاهده ی خبر ایستگاه پایانی رویداد «جشنواره بین المللی! شهر همگان» در یک خبرگزاری و آن هم خبرگزاری برنا از آن سو باعث تعجب مان شد که: 1. هیچ گونه پوشش خبری و اطلاع رسانی قبلی در خصوص این رویداد ملی در هیچ یک از رسانه های خبری و خبرگزاری ها و نه حتی در وبگاه رسمی خبری شهرداری مشهد منتشر نشده است. 2. صرف نظر از عدم اطلاع رسانی قبلی که حتی در سطح بین المللی نگوییم، در حد ملی بسیار ضروری است، این رویداد فاقد هر گونه شاخص های متعارف برای یک رویداد بین المللی است! به عنوان مثال، عدم نشر و انتشار فراخوان بین المللی به زبان های اصلی، عدم نشر پوستر فراخوان به چند زبان، عدم انتشار وبگاه رسمی جشنواره دست کم به یکی دو زبان خارجی پرکاربرد مانند انگلیسی یا عربی، عدم استفاده یا ذکر اسامی داوران غیر ایرانی و یا سخنرانان خارجی آیین های افتتاحیه یا اختتامیه ی این جشنواره به صورت وبینار، اعلام اسامی برگزیدگان در حالی که همه ایرانی هستند و حتی نام یک منتخب از شرکت کنندگان غیر ایرانی ذکر نشده و عدم ذکر تعداد آثار رسیده به دبیرخانه ی جشنواره از کشورهای خارجی و بسنده کردن به ذکر نام چند کشور و موارد دیگری از این دست که قطعاً شایستگی استفاده از عنوان «بین المللی» را برای این رویداد به زیر سئوال می برد!

امید است که در آینده، شاهد رعایت حداقل های ضروری برای برپایی یک رویداد ملی و یا حتی بین المللی بویژه در بحث اطلاع رسانی و پوشش خبری از سوی این ارگان مسئول در شهرداری مشهد باشیم.

     

و اما اصل خبر:

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد گفت: جشنواره بین المللی شهر همگان با هدف فرهنگسازی و آگاهی بخشی حقوق و نیازهای گروه های خاص به زبان هنر و پژوهش به کار خود پایان بخشید به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فاطمه باقری سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد، گفت: اداره شهر همگان در شهرداری مشهد با اولویت حمایت از گروه های خاص تاسیس شده است که این گروه ها شامل جانبازان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و بانوان می شوند. این اداره در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی حقوق و نیازهای گروه های خاص جشنواره بین المللی شهر همگان را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تلفیق هنر و زندگی است، افزود: منظور از این تلفیق نگاه انتقادی هنرمندان و پژوهشگران به مسائل و دغدغه های اجتماعی افراد دارای معلولیت، بانوان، کودکان و سالمندان  است که همواره مورد نظر ما بوده است.

سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد ضمن بیان اینکه این جشنواره در محورهای فیلم کوتاه، عکاسی ، پادکست و دکلمه، داستان نویسی، انیمیشن و موشن گرافی، طرح پژوهشی، نقاشی و کاریکاتور برگزار شده است ادامه داد: تعداد آثاری که به دست ما رسیده است  ۱۰۶۲ اثر است که همچنین نزدیک به نیمی از آثار ارسال شده در قالبهای فیلم کوتاه و عکاسی است.

باقری با اشاره به اینکه جشنواره شهر همگان  در سطح بین المللی نیز با استقبال خوبی روبرو شده است بیان کرد: از افغانستان، پاکستان، عراق، ایتالیا، آثار متعددی نیز  ارسال شده است که نشان دهنده موفقیت این جشنواره مردمی در سطح جهانی است.

او با بیان این که به نفر اول برگزیده این جشنواره مبلغ ۵ میلیون تومان و  برگزیده شایسته تقدیر ۳ میلیون تومان اهداء خواهد شد تصریح کرد: اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر در  این جشنواره بین المللی بدین شرح است.

در محور انیمیشن و موشن گرافی؛ مارال ملایجردی و بهناز فرشی یوسفی به ترتیب برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور پادکست و دکلمه؛ غزال موذن و عاطفه عبداللهی لاشکی به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور داستان نویسی؛ مهین سارانی راد و محسن مرادی به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند

در محور طرح پژوهشی؛ حسن ربانی شایسته تقدیر شد.

در محور عکاسی؛ سید علی حسینی فر و مهدی کاظمی بومه به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور فیلم کوتاه؛ مصیب حنایی  و تیمور قادری به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

در محور کاریکاتور؛ آیت نادری و سهیل محمدی به ترتیب، برگزیده و در محور کاریکاتور؛ آیت نادری و سهیل محمدی به ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر شدند و نیز در بخش نقاشی؛ مهدی طوسی شایسته تقدیر شد.

>>> مشاهده وبگاه جشنواره ... 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8041


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها