جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ شهردار مشهد: وضعیت فعلی حمل و نقل و ترافیک باید با اعمال محدودیت مدیریت شود

  • بازدید: ۳۹۶
شهردار مشهد گفت: تقویت حمل و نقل عمومی و اختصاص بیشترین ظرفیت‌ها به شبکه حمل و نقل، کاهش ترافیک را به همراه دارد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، سید محمد پژمان امروز در هجدهمین نشست مدیران و معاونان حمل و نقل و ترافیک درخصوص اهمیت حمل و نقل، اظهار داشت: عملکرد درست بخش حمل و نقل می‌تواند تاثیر خوبی در روان شدن ترافیک، توسعه و همچنین کمی و کیفی شدن بخش‌های دیگر داشته باشد. وی افزود: معضل حمل و نقل و ترافیک یا در انجام نادرست برنامه‌ریزی‌های جامع و تفضیلی و یا در اعمال نا مناسب برنامه‌ریزی‌ها است. پژمان ادامه داد: اگر زمانی که این طرح‌های تفضیلی و جامع تهیه می‌شود مطالعات مختلفی روی آن‌ها صورت گیرد و حجم تقاضا و توزیع چک شود، با این مشکلات مواجه نمی‌شویم... وی مدیریت تقاضا و توزیع را راه دیگر رفع این مشکلات دانست و تصریح کرد: اگر قدرت تنظیم تقاضا را نداشته باشیم و همچنین نسبت به تقاضا مدیریتی را اعمال نکنیم مشکلات رفع نمی‌شود. پژمان افزود: با یک برنامه‌ریزی درست و توزیع مناسبت خدمات به تناسب نیازها در مقیاس محله، ناحیه، و ... می‌توان ترددها را به حداقل رساند. وی دیگر مشکل حمل و نقل را طراحی شبکه فقط برای عبور و مرور دانست و خاطرنشان کرد: با بارگذاری نادرست و همچنین دادن تجاری‌های خطی بدنه خیابان‌ها را گرفتار می‌کنیم و به طور طبیعی یک درصدی از خیابان‌ها برای پارک‌های معمولی اشغال می‌شود که این، درصد عبور و مرور را کاهش می‌دهد. پژمان بیان داشت: برنامه‌ریزی‌ها باید جوری تنظیم شود که نیازهای شهروندان رفع شود تا سفرها به حداقل برسد و همچنین ما امکان حذف این ترددها را نداریم ولی می‌توانیم این ترددها را بهینه کنیم. وی با بیان اینکه وضعیت فعلی حمل و نقل و ترافیک باید با اعمال محدودیت مدیریت شود، تصریح کرد: اگر این مدیریت جدی گرفته شود و برای آن محدودیت اعمال شود قادر به اداره ترافیک خواهیم بود. شهردار مشهد در پایان درخصوص جایگاه حمل و نقل عمومی در رفع مشکل ترافیک گفت: با اختصاص بیشترین ظرفیت برای شبکه حمل و نقل عمومی و در راستای آن ایجاد خطوط ویژه برای اتوبوس و تاکسی، بالا بردن ظرفیت شبکه‌ها، ایجاد محدودیت برای توقف، احداث تقاطع‌های غیر همسطح برای افزایش سرعت وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده از تجهیزات و وسایل ترافیکی مدرن پیشرفته می‌توان در رفع مشکل ترافیک کمک کرد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2126


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو