دیپلماسی❜ سیاسی/ سفر هیئت فنی عربستان به مشهد؛ استقرار موقت سرکنسول عربستان در یکی از هتل‌های مشهد + خبر تکمیلی

  • بازدید: ۴۳۳
سیاسی/ سفر هیئت فنی عربستان به مشهد؛ استقرار موقت سرکنسول عربستان در یکی از هتل‌های مشهد + خبر تکمیلی
وزارت امور خارجه

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: هیئت فنی عربستانی در سفر به مشهد به واسطه جدیت در آغاز به کار فعالیت کنسولی کشورش در این شهر به دنبال استقرار موقت سرکنسول خود در یکی از هتل‌های مشهد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی، محمد بهشتی منفرد، اظهار داشت: با توجه به این که ساختمان کنسولگری عربستان در مشهد هفت سال متروکه و خالی بوده و با توجه به جدیت طرفین برای اجرای توافقات و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر فعالیت‌های کنسولی این تصمیم از سوی هیئت فنی عربستانی که اکنون در مشهد هستند اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به عزم طرفین برای آغاز به کار سفیران و سرکنسول‌ها هم اکنون هیئت عربستانی در مشهد مشغول بازدید از هتل‌های مختلف این شهر است تا مکانی را برای استقرار موقت سرکنسول این کشور در مشهد فراهم کنند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: مذاکرات میان هیئت فنی عربستانی با مسئولان وزارت امور خارجه در مشهد در روزهای آینده برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر فعالیت‌های کنسولی در این شهر ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، هیئت فنی عربستان سعودی به ریاست "ناصر بن عوض آل غنوم" در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (۲۵ فروردین) برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد و بررسی نحوه بازگشایی آن وارد مشهد شد و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد این شهر مورد اسقبال محمد بهشتی منفرد، رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه قرار گرفت.

خبر تکمیلی ۱: ورود هیئت فنی عربستان به مشهد 

هیئت فنی عربستان در بدو ورود به مشهد و در پاویون فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مورد استقبال بهشتی منفرد رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه در مشهد قرار گرفت.

هیئت فنی عربستان سعودی در ادامه سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، ظهر روز جمعه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برای بازدید از سرکنسولگری آن کشور در مشهد و بررسی بازگشایی آن وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

در این دیدار بهشتی منفرد ضمن خوش آمد گویی به «ناصر بن عوض آل غنوم» و همراهان و ابراز خرسندی از ملاقات با وی ابراز امیدواری نمود تا پس از سفر هیئت سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر و سرکنسول عربستان در تهران و مشهد باشیم و با فعال شدن نمایندگی‌های سیاسی طرفبن، روابط دو کشور مسلمان ایران و عربستان بیش از پیش گسترش یابد.

بهشتی منفرد افزود: به زودی، زوار عربستانی برای زیارت فرزند پیامبراکرم (ص) حضرت امام رضا (ع) که نزد ما ایرانیان و مسلمانان جهان بسیار محترم است، به مشهد خواهند آمد و زوار ایرانی نیز برای حج تمتع و عمره و زیارت مرقد شریف حضرت نبی اکرم (ص) عازم  مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد. 

وی تصریح کرد: همچنین ان‌شاالله شاهد بازگشایی سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تا قبل از حج تمتع در ریاض و جده خواهیم بود. ما سفر  شما و هیئت ایرانی برای بازگشایی سفارت و سرکنسولگری های دو کشور در ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و ان شاءالله شاهد برکات آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

در ادامه این دیدار «ناصر بن عوض آل غنوم» رئیس هیئت سعودی اظهار داشت: از حسن استقبال در تهران و مشهد بسیار سپاسگزاریم. برای تعامل مجدد در خصوص ویزا، باید ارتباط جدی داشته باشیم. افتتاح مجدد سفارت در ریاض و تهران و سرکنسولگری در مشهد و جدّه بسیار باعث خرسندی است. 

وی افزود: در سفر به مشهد، بازدید از محل و ساختمان سرکنسولگری را بعد از ۷ سال در برنامه کاری داریم. محل اسکان و اقامت را نیز بازدید خواهیم نمود. این سفر در ماه مبارک رمضان صورت گرفته و باعث خیر و برکت است و بعد از چند روز از مشهد مستقیم به وطن مان باز می‌گردیم. منتظر ورود زوار و تجار ایرانی به عربستان هستیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از سفر هیئت های فنی طرفین، روابط دو کشور برادر و مسلمان ایران و عربستان در بخش های فرهنگی و اقتصادی نیز توسعه یابد و زمینه سفر اتباع دو کشور بویژه ایرانیان برای سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره و شرکت در مراسم حج فراهم گردد.

رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه در مشهد نیز در پایان این دیدار اظهار داشت: ما هم با تمامی امکانات آماده همکاری باشما هستیم و اختیار و انتخاب محل برای کار و اقامت را به جنابعالی و هیئت همراه واگذار می‌کنیم. احتمالاً برای شروع هرچه سریع تر فعالیت نمایندگی‌های دو کشور، باید محل موقتی را انتخاب نمایید، چرا که آماده سازی اماکن قبلی زمانبر می‌باشد.

یک سئوال: خسارت های هنگفت مادی و معنوی هفت سال خودسری عناصر خودسر در حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد و متعاقب آن به خاک سیاه نشستن فعالان صنعت گردشگری بویژه هتلداران در مشهد و... بر عهده کیست؟ ... کلیک کنید!

خبر تکمیلی ۲: حضور هیات فنی عربستان سعودی در نمایندگی وزارت امورخارجه دراستان خراسان رضوی

در ادامه سفر هیات فنی عربستان سعودی به شهر مشهد، روز دوشنبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ناصر بن عوض آل غنوم رئیس هیات فنی عربستان سعودی و همراهان در محل نمایندگی وزارت امورخارجه در استان حضور یافته و با رئیس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه در مشهد دیدار و گفت‌وگو گفتگو نمودند .

در این دیدار بهشتی منفرد ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از ملاقات مجدد هیئت سعودی ابراز خرسندی نمود. وی ضمن ابراز امیدواری جهت سپری نمودن اوقات خوش در مدت اقامت هیئت سعودی در مشهد، مجددا آمادگی خود برای ارائه هرگونه کمک و راهنمایی لازم به هیئت سعودی جهت دسترسی به اهداف مورد نظر را اعلام داشته  و افزود: امیدوارم با انتخاب مناسب و دست پر به ریاض برگردید و شاهد حضور هیئت های دیپلماتیک و کنسولی  شما به زودی در تهران و مشهد  باشیم.

در ادامه این دیدار ناصر بن عوض آل غنوم رئیس هیئت فنی عربستان سعودی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با بهشتی منفرد اظهار داشت: از شما و همکاران تان برای استقبال گرمی که از ما در فرودگاه به عمل آوردید و برای تمام همکاری‌ها و برنامه ریزی‌هایی که طی روز های اخیر برای هیئت داشتید تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود : از زمانی که وارد ایران شدیم با میهمان نوازی زائد الوصف از سوی مردم ایران مواجه شدیم. این بیانگر روابط دوستانه و برادرانه دو کشور مسلمان است و احساس این که همه از ما به گرمی استقبال و به ما کمک کردند ، انجام کارهای ما را آسان نمود.

ناصر بن عوض آل غنوم در پایان سخنانش گفت: امیدوارم هرچه زودتر کارها را به اتمام برسانیم و شرایط را برای گشایش نمایندگی‌های دو کشور مهیا کنیم .


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1909


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها