دیپلماسی❜ سیاسی/ سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد: روابط ایران و افغانستان به اوج خود رسیده است

  • بازدید: ۳۸۲
سیاسی/ سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد: روابط ایران و افغانستان به اوج خود رسیده است

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد گفت: پس از شکست طالبان و استقرار جمهوری اسلامی افغانستان، روابط این کشور با ایران به اوج رسیده است. عبدالجابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد به صورت ویدئوکنفرانسی در حاشیه مراسم همدردی با قربانیان حادثه مدرسه سیدالشهدای کابل در شهر مرزی تایباد گفت: ایران در این  ۴۰ سال میزبان مردم افغانستان بوده که در دین اسلام نیز به همین دوستی‌ها و برادری‌ها تاکید شده است.

او افزود: از مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم که به خاطر برقراری صلح در افغانستان، حمایت خودشان را از این موضوع اعلام کردند.

سرکنسول افغانستان در مشهد ادامه داد: دین و فرهنگ و تاریخ مشترک از جمله ظرفیت‌هایی هستند که باید با آن‌ها از واگرایی به همگرایی برویم.

انصار بیان کرد: دشمنان سعی می‌کنند مردم افغانستان را در چالش قرار دهند که از رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، امام جمعه مشهد و اهواز و تولیت آستان قدس رضوی تشکر می‌کنیم که در پی محکومیت حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل برآمدند.

او با بیان اینکه ما باید این چالش‌ها را به فرصت‌های همگرایی و نزدیکی دو ملت افغانستان و ایران تبدیل کنیم؛ تصریح کرد: که دیدار مقامات دو کشور و حضور ایران در صحنه بازسازی و صلح افغانستان نشانگر همین موضوع است.

سرکنسول افغانستان در مشهد در آخر تاکید کرد: از حضور مردم و نوجوانان ایران در موضوع همدردی و غم شریکی با دوستان افغانستانی خود سپاس گزاریم که از این مایه قوت قلب ماست.

عبدالجابر انصار نیز از خدمات عاجل و فوریتی پزشکی و درمانی ایران برای اتباع افغانستان تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7944


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها