دیپلماسی❜ سیاسی/ بازدید "جاشوا ایگوتا گاتیمو" سفیر جمهوری کنیا در ایران و هیئت همراه از مجموعه باغ - موزه نادری مشهد

  • بازدید: ۱۷۱
سیاسی/ بازدید "جاشوا ایگوتا گاتیمو" سفیر جمهوری کنیا در ایران و هیئت همراه از مجموعه باغ - موزه نادری مشهد
اداره کل گردشگری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: "جاشوا ایگوتا گاتیمو" سفیر جمهوری کنیا در ایران امروز از مجموعه باغ موزه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد بازدید کرد.

احسان زهره وندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: سفیر و هیات همراه در جریان این بازدید پس از آشنایی با بخشی از پیشینه تاریخی دوران نادرشاه افشار و کلنل محمد تقی خان پسیان و نیز آشنایی با ویژگیهای هنری این باغ موزه، تاریخ کشورمان را ستود.

سفیر جمهوری کنیا در ایران همچنین ضمن تحسین زیبایی و شکوه آرامگاه نادرشاه اضافه کرد: در زمان بازدید از این مجموعه تاریخی، خود را در ۳۰۰ سال پیش و روزگار زندگی نادرشاه احساس کردم.

حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی بخش دیگری از برنامه بازدید سفیر کنیا و هیات همراه در مجموعه فرهنگی و تاریخی باغ - موزه نادری بود که در آن با گوشه‌ای از تنوع محصولات و هنرهای سنتی ایران بیشتر آشنا شدند.

مجموعه فرهنگی و تاریخی باغ - موزه نادری واقع در چهار راه شهدای مشهد و در امتداد خیابان آیت الله شیرازی با فاصله ۵۰۰ متری از حرم مطهر رضوی، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده پذیرایی و خدمت رسانی به گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است.

در قسمت اصلی ابن باغ - موزه آرامگاه نادر قرار گرفته است و در کنار این مزار، ۲ تالار اصلی وجود دارد. یکی از این تالارها، موزه اسلحه‌های باستانی است که سلاح‌هایی از دوران‌های مختلف تاریخ ایران‌زمین در این موزه خودنمایی می‌کند همچنین تابلوهای نقاشی مزین به تصاویری از نادرشاه در حال نبرد و اسناد نفیس خطی مانند تاریخ جهانگشای نادری از دیگر چیزهایی است که در این موزه وجود دارد.

تالار دیگر نیز موزه‌ای برای نمایش آثار، مستندات و لوازم دوران پادشاهی نادرشاه است. همچنین در این باغ - موزه آرامگاه کلنل محمدتقی‌خان پسیان، سردار ملی گرای ایرانی هم قرار دارد.

 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8537


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها