دیپلماسی❜ سند راهبردی گردشگری فرهنگی کلانشهرها نهایی شد

  • بازدید: ۷۷۴
مهدی برادران گفت: طبق این سند ایران اسلامی برخوردار از کلانشهرهایی فرهنگی، دانش بنیان با هویت اسلامی ـ ایرانی، زیبا، سالم، امن، پرجاذبه و دست یافته به جایگاه معتبر جهانی و تبدیل شده به یک مقصد گردشگری ملی و منطقه‌ای است. وی گفت: جاذبه‌ها و محصولات گردشگری متنوع، مهیا و استاندارد با اولویت جاذبه‌های گردشگری فرهنگی منطبق با نیاز بازارهای سامان‌یافته شهری، ملی و منطقه‌ای برخوردار از افزایش قابل ملاحظه سالانه گردشگر خارجی و گردشگری خارجی است... برادران ادامه داد: نظام مدیریت گردشگری یکپارچه، کارآمد و بهره‌مند از دانش فناوری روز مبتنی بر مشارکت جامعه ذی‌نفعان بر اساس ارزش‌های اسلامی ـ ملی و متکی بر مقتضیات فرهنگی، اجتماعی و طبیعی کلانشهرها و مناطق تأثیرگذار آن و نیروی انسانی دانش پایه و ماهر باید باشد. وی گفت: گردشگری متکی بر تعامل گردشگر با جامعه میزبان و متکی بر حفظ کرامت انسانی با تأکید بر محصولات فرهنگی و صنایع دستی و موثر در ارتقای نشاط اجتماعی، سلامت روانی، حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی، رفاه عمومی و توسعه پایدار شهری است. وی درباره اصول ناظر بر پایداری گردشگری اظهار داشت: توسعه عدالت اجتماعی، امکانپذیری اقتصادی توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و توجه به غنا و ارزش‌های آن، ارتقای کیفیت زندگی و کمک به تأمین رفاه عمومی و امنیت گردشگری، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از محیط طبیعی و تنوع زیستی و ... این اصول را تشکیل می‌دهند. برادران از جمله اهداف در نظر گرفته شده در سند مزبور را تبیین و معرفی گردشگری اسلامی، فرهنگی به عنوان الگوی برتر گردشگری اعلام داشت و گفت: حراست از هویت فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و افزایش کارآیی و نقش مدیریت شهری کلانشهرها در حفظ، انسجام و توسعه فرهنگ اسلامی و ملی و شکوفایی اقتصاد گردشگری در مقیاس اقتصاد شهری از اهداف این سند ملی است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/146


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو