دیپلماسی❜ سلامت/ معاون استاندار: خراسان رضوی باید به‌ عنوان مقصد گردشگری‌ سلامت در سطح بین‌الملل مطرح شود

  • بازدید: ۴۲۱
سلامت/ معاون استاندار: خراسان رضوی باید به‌ عنوان مقصد گردشگری‌ سلامت در سطح بین‌الملل مطرح شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون کرونا امید رونق گرفتن بخش اقتصادی را افزایش داده و باید با برنامه ریزی صحیح و منسجم، استان خراسان رضوی به عنوان استانی پیشرو و مقصد گردشگری سلامت در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شود. محمد صادق براتی در نخستین نشست گردشگری سلامت استان افزود: خراسان رضوی از نظر گردشگری سلامت، تا قبل از شیوع ویروس کرونا عملکرد و شرایط خوبی داشت و تعامل مثبت و سازنده ای بین دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد شده بود.

وی افزود: این در حالی است که با هجوم ویروس کرونا، بخش گردشگری سلامت استان خراسان رضوی بیشترین خسارت را از این ناحیه متحمل شد.

معاون استاندار خراسان رضوی، ضرورت جلب اعتماد گردشگران سلامت را از اهم مواردی دانست که باید برای آن برنامه ریزی کرده و اقدامات خاصی انجام داد.

براتی بیان کرد: لزوم تشکیل قرارگاه عملیاتی برای ساماندهی و پیگیری تخصصی مسائل حوزه گردشگری سلامت از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار استان قرار خواهد گرفت.

بر اساس برآوردها سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه ها و ظرفیت های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.

ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.

۱۲ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود در مشهد، مجوز پذیرش گردشگران سلامت را دارند و چهار بیمارستان و چهار مرکز جراحی محدود دیگر نیز مراحل نهایی اخذ مجوز مربوطه را می‌گذارنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8149


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها