دیپلماسی❜ سلامت/ رویدادهای غیر بین المللی: برپایی اولین کنفرانس بین المللی! بازاریابی، گردشگری سلامت در مشهد

  • بازدید: ۵۴۰
سلامت/ رویدادهای غیر بین المللی: برپایی اولین کنفرانس بین المللی! بازاریابی، گردشگری سلامت در مشهد
انجمن بازاریابی مشهد

یک‌شنبه 01/2/25، (اخبار رسمی): به گزارش خبرنگار ما این کنفرانس به همت انجمن علمی بازاریابی ایران وانجمن بازاریابی خراسان مشهد و مرکز آموزش علمی کاربردی ،هتلداری و جهانگردی پردیسان درمحل هتل پردیسان برپا شد.

دبیر علمی این کنفرانس گفت: هدف ما در انجمن علمی بازار یابی ایران، تولید وتوسعه علم و دانش کار بردی بازاریابی است و این کنفرانس به سه مقوله بازاریابی، گردشگری و سلامت می‌پردازد.

نایب رییس انجمن علمی بازار یابی ایران ،دکتر فاریابی ادامه داد: براساس مجوزی که از وزارت علوم وتحقیقات صادر شد، فراخوان مقاله داده شد که تعدادمقالات رسیده دراین کنفرانس 85 مقاله دریافت شد که 38 مقاله جهت انتشار واز مجموعه مقالات کنفرانس 12 مقاله برای ارایه در کنفرانس مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با بیان آن که بازاریابی همه چیز است و همه چیز بازاریابی است، اظهارداشت: گردشگری یکی ازصنایع مهم درجهان است و سلامت تقاضای روز افزون جهان است.

وی همچنین تصریح کرد: موضوعات ارایه شده در کنفرانس عبارتنداز:کاربرد واقعیت افزوده در گردشگری سلامت،نقش بازاریابی فرهنگی در توسعه، بازاریابی گردشگری،بازاریابی داخلی و توسعه گردشگری سلامت، قابلیت های بازاریابی درعرصه رقابت شدیدگردشگری سلامت در منطقه، الگوهای معنایی در بازاریابی گردشگری، راهکارها و چالشها، فرصت ها و تهدیدها موانع، هوشمندسازی فرایندهای بازاریابی، بازاریابی دیجیتالی در گردشگری سلامت، بلاکچین در حوزه سلامت، توسعه فناوری های برای بازاریابی اشاره کردند.

دبیر اجرایی این کنفرانس دکتر اعظم قاسمی گفت: امیدوارم اجتماع امروز نتیجه خوبی برای گردشگری سلامت کشور و استان وشهرمان داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و رییس انجمن علمی بازاریابی مشهد ادامه داد: این کنفرانس به دلیل دوران بیماری کرونااز اسفند ماه به اردیبهشت ماه منتقل شد.

سپس یادی از دکتر احمد روستا، پدر علم بازرایابی ایران شد و در ادامه دکتر وظیفه دوست ریس انجمن علمی کشوری بازاریابی ایران گفت: گردشگری سلامت دو شاخه اصلی پیشگیری و درمان دارد و ما مثل همه زمینه ها بیشتر چالش های داخلی و بین المللی را نه تهدید بلکه فرصت قلمداد می کنیم.

وی بیان داشت: از این رو آن چه که ما را برآن داشت که به این حوزه ورود پیدا کنیم این است که افرادی که عملیاتی وارد این حوزه شده اند، خیلی تخصصی در حوزه بازاریابی اطلاعات ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی نیز اذعان داشت: ما خواستار آن هستیم که در این برهه زمانی شرایط بهتری در گردشگری سلامت به وجود آید.

وی توضیح داد: باتوجه به وجود تحریم ها وایران ستیزی که درمنطقه وحوددارد، خوشبختانه بازهم حضور موثری را در منطقه داشته ایم.

در ادامه این کنفرانس بین المللی دکتر کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این کنفرانس گفت: سلامتی یک نیاز انسانی است و پرداختن به علوم انسان ها یکی از بهترین و خاطره انگیزه ترین مسایل است که باید درباره آن ها تلاش شود.

وی خاطر نشان ساخت : ما در خاورمیانه عنوان رتبه اول منطقه را دارا هستیم اما آن که چقدر از آن استفاده کرده ام موضوع مهمی است که استفاده نکردن ما به دلیل مشکلاتی است گه در حوزه روادید و مسایلی دیگر بوده است.

وی افزود: در این حوزه گردشگران خاصی به مشهد می آیند که هم از برکت وجود آقا علی ابن موسی الرضا (ع) استفاده کنند وهم درمان شوند.

وی بیان کرد: این یک فرصت است که باوجود کرونا کاهش یافته بود ولی با کاهش آن دوباره درحال رشد است.

دکتر کیانی توضیح داد: ما باید به گردشگران سلامت به چشم بیمار نگاه کنیم ،کسی که بیمار است و نیازدارد برای این بیمار، گردشگری سلامت برایش برنامه ریزی مضاعف داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از این رو باید اجازه ندهیم ، افرادی وارد موضوع شوند که حیثیت جامعه پزشکی خدشه دارکنند و گردشگری سلامت به عنوان بازیچه برای برخی دلالان شود، بنابراین نیازمند مسایل نظارتی می باشیم.

وی ادامه داد: این برنامه در بحش تخصصی به ارایه مقالات علمی پرداخت و ازجمله مقالات در بخش تخصصی به مقاله،"اتخاذ روش بازاریابی وواقیعیت افزوده در گردشگری سلامت و علل نیاز به چابکی قابلیت های بازار یابی در صنعت گر دشگری سلامت " ارایه شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8421


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها