دیپلماسی❜ سلامت/ جذب دانشجویان و گردشگران خارجی، مهمترین برنامه معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • بازدید: ۳۰۵
سلامت/ جذب دانشجویان و گردشگران خارجی، مهمترین برنامه معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های این معاونت در دو محور اساسی شامل جذب دانشجویان خارجی و گردشگران سلامت هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، شاپور بدیعی، معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تصویب اهداف سال جاری در هیات رییسه دانشگاه و تاکید رییس دانشگاه مبنی بر ارائه برنامه ها توسط معاونت های دانشگاه گفت: برنامه های این معاونت در دو محور جذب دانشجویان بین الملل و گردشگران سلامت برنامه ریزی شده است که با همکاری معاونت های آموزشی و دانشجویی - فرهنگی، شورای دانشجویان بین‌الملل پیگیری و به طور مستمر در این راستا نشست ها و کمیته هایی برگزار می شود.

بدیعی گفت: افزایش قابل توجهی در جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شاهد هستیم زیرا  ظرفیت در دانشگاه وجود دارد که باید از آن بهره برد ، هدف از جذب حداکثری دانشجویان بین الملل،  استفاده از  پتانسیل های موجود در دانشکده ها برای معرفی در حوزه سلامت به کشورهای مختلف است زیرا ایران در حوزه آموزش پزشکی و پیراپزشکی سرآمد منطقه است.

وی با بیان اینکه وجود بارگاه منور رضوی نیز در جذب دانشجویان خارجی موثر خواهد بود، عنوان کرد:  با هماهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  به زودی پردیس بین الملل یا دانشکده بین الملل فعال می شود و برای تدریس به این دانشجویان نیز از حضور اساتید مدعو و عضو هیات علمی استفاده می شود. 

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه راه اندازی کالج زبان فارسی از جمله برنامه های این معاونت است تا ضمن آموزش در حوزه سلامت، رسالت خود در معرفی کشورمان افزایش یابد گفت: پس از جذب ۵۰ نفر دانشجوی عراقی، جلسات با شرکت های جذب دانشجویان  برگزار شده است تا برنامه ریزی لازم جهت جذب دانشجو در سال جاری تحصیلی صورت بگیرد .

وی افزود: تداوم افزایش جذب دانشجویان خارجی  با حفظ کیفیت تدریس و ایجاد پردیس و خوابگاه دانشجویی از مهمترین برنامه های پیش روی معاونت امور بین الملل در حوزه جذب دانشجویان خارجی است و به منظور رفاه حال و ارائه خدمت مطلوب به دانشجویان خارجی، پردیس و خوابگاه مجهز برای این دانشجویان ایجاد خواهد شد .

 بدیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویانی از عراق و لبنان و سوریه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می کنند، گفت: با حمایت معاونت های توسعه و فرهنگی - دانشجویی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خوابگاه دانشجویان خارجی در موقعیت مناسب و با  امکانات خوب ایجاد خواهد شد علاوه براین  سوئیت هایی  برای پدر و مادر مهمان خارجی در نظر گرفته شده است تا یک شب مهمان دانشگاه  باشند  که این موضوع با تفکر مطلوب حوزه دانشجویی و فرهنگی پیش بینی شده است. 

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوزه توریسم سلامت، معاونت امور بین الملل وظیفه بازاریابی و سیاستگذاری لازم را برعهده دارد و معاونت درمان نیز توفیق ارایه خدمت و پذیرش بیماران را دارد، عنوان کرد: سامانه و مرکز مشاوره ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال می شود تا بتواند مجموعه خدمات توریسم سلامت را به خوبی هدایت کرده و زمینه رضایتمندی و افزایش کیفیت خدمات را فراهم آورد . 

وی با بیان اینکه افزایش چشمگیر در جذب گردشگران خارجی با یکسری چالش ها روبرو بود که پیش بینی می شود با ایجاد مرکز تلفنی شاهد افزایش تعداد گردشگران سلامت و بالا رفتن کیفیت خدمات باشیم، عنوان کرد: در حوزه  معاونت غذا و دارو، بیان توانمندی ساخت دارو و معرفی توانمندی های دانشگاه در حوزه ساخت بیمارستان با همکاری معاونت توسعه  نیز در دستور کار قرار گرفته است تا به این وسیله کشورهای همسایه هر چه بیشتر با توانمندی های دانشگاه اشنا شوند. 

بدیعی با بیان اینکه در حوزه بهداشت نظام شبکه ها  به عنوان یک تجربه موفقیت امیز برای معرفی به کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: حضور مشتشاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه فعالیتهای بهداشتی کشورهای همسایه و ایجاد زمینه ای برای  بازدید گروه تاجیکستان از توانمندی بهداشت و اعزام کارشناسان بهداشت برای ارائه کردن  توانمندیهای دانشگاه و همکاری مطلوب با امور اتباع برای آشنایی با تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه ریزی معاونت امور بین الملل برای بیان دستاوردهای دانشگاه به کشورهای همسایه و جذب گردشگر و دانشجوی خارجی خواهد بود.

خبر تکمیلی اول: خوابگاه‌های دانشجویی ویژه دانشجویان بین‌الملل راه‌اندازی می شود - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی خوابگاه‌های دانشجویی ویژه دانشجویان بین‌الملل در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، شاپور بدیعی در حاشیه بازدید از مراحل راه اندازی خوابگاه دانشجویان بین الملل ضمن قدردانی از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاون آموزشی، توسعه و دانشجویی-فرهنگی، در راه‌اندازی این خوابگاه‌ها اظهار کرد: این خوابگاه با زیربنای ۳هزار و ۶۰۰ متر در ۴ طبقه  در حال آماده سازی است  و تا دو ماه آینده پس از تجهیز راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: این خوابگاه ویژه دانشجویان دوره‌های کارشناسی و عمومی است و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دوره‌های کوتاه مدت تحصیلی در قسمت‌های مختلف و فلوشیپ، با دستور رییس دانشگاه مکان و فضای دیگری در نظر گرفته شده است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به سطح فرهنگی دانشجویان بین‌الملل، تلاش شد، با همکاری معاونت توسعه و دانشجویی فرهنگی دانشگاه در انتهای خیابان سناباد خوابگاهی برای دانشجویان بین الملل راه‌اندازی شود. این خوابگاه‌ به دانشجویان بین‌الملل این امکان را می‌دهد که باتوجه به دوری از محل زندگی خود بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای به تحصیل در کشور عزیزمان بپردازند.

 بدیعی افزود: در بازدیدی که به همراه قائم مقام معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صورت گرفت تصمیم بر آن شد تا در این خوابگاه فضایی برای اقامت والدین این دانشجویان در نظر گرفته شود تا در صورت ملاقات با خانواده خود بتوانند ساعاتی را با خانواده در این خوابگاه سپری کنند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از دیگر امتیازات این خوابگاه می توان به سالن اجتماعات و سلف سرویس اشاره کرد. امکانات این خوابگاه متناسب با نیازهای دانشجویان در حال تجهیز است.  

وی از رییس دانشکده پزشکی (خانم دکتر محرری و اساتید دیگر از جمله آقای دکتر پاسدار که در امر آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان بین الملل همکاری لازم را با این معاونت داشتند تشکر و قدردانی کرد.

خبر تکمیلی دوم: صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3085


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان