دیپلماسی❜ سلامت/ بهره‌مندی ۶۸ هزار گردشگر سلامت از خدمات بیمارستان‌های ipd خراسان رضوی

  • بازدید: ۲۲۳
سلامت/ بهره‌مندی ۶۸ هزار گردشگر سلامت از خدمات بیمارستان‌های ipd خراسان رضوی

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۶۸ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارای مجوز ipd بهره‌مند شدند که این رقم در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۴ هزار نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، شاپور بدیعی در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه 9 آمایشی با بیان اینکه مهمترین مزیت و ظرفیت‌های بین‌المللی خراسان رضوی، حرم مطهر رضوی و پس از آن مراکز تفریحی، زیارتی و درمانی بوده و ما باید از ظرفیت ویژه‌ای که داریم به نحو احسن استفاده کنیم، اظهار داشت: ما پروازهای خارجی و کنسولگری‌های زیادی را در مشهد داریم و به همین جهت به دنبال افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی، توسعه برنامه‌های آموزشی، افزایش خدمات مراکز درمانی و غیره هستیم تا که خدمات حوزه بین‌الملل را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی ادامه داد: ما دانشجویان خارجی، تعاملات بین‌المللی، توریسم سلامت و غیره را داریم و معتقدیم که باید در جهت توسعه خدمات بین‌الملل در حوزه سلامت بیش از پیش تلاش کنیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه بیشترین افراد بهره‌مند شده از خدمات ارائه شده از کشورهای لبنان، عراق و افغانستان بودند، خاطرنشان کرد: همچنین باید اشاره کنیم که هزینه‌های خدمت‌های درمانی در مشهد به مراتب پائین‌تر از سایر کشورها بوده و در سال 1401 بهره‌مندی بیش از 68 هزار بیمار غیرایرانی را از خدمات درمانی بیمارستان‌های دارای مجوز ipd داشتیم.

رویداد بین‌المللی با حضور بیش از 30 کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

کیهان گنودی، مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بیان کرد: ما در جهت اثربخشی هر چه بهتر فعالیت‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه 9 کشور فعال و به‌‌روز بودن سایت انگلیسی این دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها را مورد تاکید داریم.

وی اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم تا که صدور مجوزهای دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های خراسان بزرگ را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته باشیم و در کنار آن کمک حال دانشگاه و دانشکده مجری جهت اجرای هر چه بهتر آن برنامه باشیم.

مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این ‌نکته که ما پیشنهاد می‌کنیم که در جهت دیده شدن دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در حوزه بین‌الملل همکاری‌های مشترک میان آنها مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: همچنین از نمایندگان این دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها می‌خواهیم که از حضور در برنامه‌ها و رویدادهای بین‌المللی غافل نشوند و در این برنامه‌ها توانمندی‌های بین‌المللی خود را به نحو احسن نشان دهند.

گنودی خاطرنشان کرد: ما باید از حضور مهمانان ایرانی و خارجی در برنامه‌های کلان منطقه 9 نهایت استفاده را داشته باشیم و در این خصوص باید اشاره کنیم که برنامه‌ پیش‌رو در حوزه بین‌الملل را در 12 تا 14 مهر ماه با حضور بیش از 30 کشور جهان در مجتمع شهدای سلامت مشهد خواهیم داشت.

مطلب مرتبط:

دیپلماسی❜ سلامت / تقویم فرهیخت: ۱۲ تا ۱۴ مهر ۱۴۰۲، برپایی دومین کنگره بین المللی تغذیه از علوم پایه تا بالین در مشهد با حضور ۳۰ کشور جهان

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/153


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها