دیپلماسی❜ سلامت / بازدید استاندار اوش قرقیزستان از بیمارستان امام رضا(ع)

  • بازدید: ۱۸۳
سلامت / بازدید استاندار اوش قرقیزستان از بیمارستان امام رضا(ع)
دانشگاه علوم پزشکی

استاندار اوش قرقزیستان و هیات همراه از بخش خدمات گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضیاءالدین جمال‌الدین‌اُف، استاندار اوش قرقیزستان به اتفاق جمعی از مسئولان استانی این استان از بخش‌های IPD 1 و 2 بیمارستان امام رضا(ع) و دفتر گردشگری سلامت این مرکز درمانی بازدید کردند.

ارائه خدمات مستقیم و بی‌واسطه گردشگری سلامت در مراکز دارای مجوز IPD مشهد

در جریان این بازدید بهروز ‌جعفرآبادی، جانشین مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارداشت: خدمات گردشگری سلامت در مراکز دارای مجوز IPD بی‌واسطه و به‌صورت مستقیم از زمان بستری تا ترخیص ارائه می‌شود که یکی از این مراکز بیمارستان امام رضا(ع) است.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای ثبت شده بیمارانی از بیش از 80 کشور مختلف دنیا تمامی خدمات درمانی موردنیاز را دریافت کرده‌اند و ما همانند دیگر کشورها آمادگی همکاری با کشور قرقیزستان را هم داریم تا خدمات شایسته درمانی را به بیماران این کشور ارائه دهیم.

جانشین مدیرگردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخشی از بیماران غیرایرانی موارد پیوندهای زنده به زنده هستند، خاطرنشان کرد: طبق قانون فرد دهنده و گیرنده باید هموطن باشند و این 2 نفر یک ماه از انجام عمل پیوند باید جهت انجام آزمایش‌های لازم در بیمارستان حضور داشته باشند و پس از تائید نهایی از سوی تیم پزشکی فرآیند بستری و عمل انجام می‌شود و بیمار از زمان پذیرش تا ترخیص به مدت 2 هفته در بیمارستان حضور دارد.

جعفرآبادی گفت: در سال گذشته 64 هزار و 305 گردشگر سلامت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارای مجوز IPD مراجعه کردند که از این میزان 31 هزار و 476 نفر خدمات سرپایی دریافت نمودند و 32 هزار و 829 نفر هم جهت دریافت خدمات درمانی مورد نیاز بستری شدند.

وی افرود: از مجموع این بیماران سرپایی و بستری 19 هزار و 546 نفر به مراکز دولتی و 33 هزار و 112 نفر هم به مراکز خصوصی مراجعه کردند و حضور این گردشگران سلامت موجب کسب درآمد 434 میلیارد و 760 میلیون و 506 هزار و 481 تومانی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجوزدار شد که از این میزان 86 میلیارد و 619 میلیون و 434 هزار و 797 تومان آن برای مراکز دولتی و 307 میلیارد و 220 میلیون و 900 هزار و 172 تومان دیگر برای مراکز خصوصی بود.

آمادگی پذیرش گردشگران سلامت کشور قرقیزستان در بیمارستان امام رضا(ع) هستیم

علی عبداللهی، مدیر گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) نیز اظهارداشت: بیمارستان امام رضا(ع) سابقه‌ای 95 ساله در حوزه درمان دارد و این مرکز درمانی یکی از مراکز دولتی دارای مجوز IPD در این شهر بوده که سالانه پذیرای تعداد زیادی از بیماران غیرایرانی است.

وی اضافه کرد: نام بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان یکی از مراکز درمانی جنرال و درجه یک برتر دیده می‌شود، بیمارستانی که یکی از بزرگترین مراکز درمانی کشور است.

مدیر گردشگری سلامت بیمارستان امام رضا(ع) با ذ‌کر این نکته که تمامی خدمات موردنیاز گردشگران سلامت در این مرکز درمانی قابل انجام است، تاکید کرد: ما هماهنگونه که پذیرای بیماران کشورهای مختلف هستیم، این آمادگی را داریم تا از گردشگران سلامت کشور قرقیزستان هم میزبانی کرده و خدمات موردنیازشان را ارائه کنیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بخش‌های IPD 1 و 2 بیمارستان امام رضا(ع) در طبقه هفتم ساختمان 610 واقع شده و واحد گردشگری سلامت این بیمارستان هم در طبقه همکف ساختمان شماره 2 آن فعال است و بیماران غیرایرانی می‌توانند با شماره تلفن‌های 0513853800 و 05131802802 در تماس باشند، ضمن اینکه ایمیل این واحد هم به نشانی IRH.INTB@mums.ac.ir فعال است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2286


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها