دیپلماسی❜ سلامت / افتتاح بزرگترین ICU شرق کشور با کمک میلیاردی یک خیر مشهدی مقیم خارج از کشور در بیمارستان قائم مشهد

  • بازدید: ۴۹۸
سلامت / افتتاح بزرگترین ICU شرق کشور با کمک میلیاردی یک خیر مشهدی مقیم خارج از کشور در بیمارستان قائم مشهد
دانشگاه علوم پزشکی

بزرگترین ICU منطقه شرق کشور در مشهد افتتاح شد...اهداء ۲۵ میلیارد تومان از جانب خیر سلامت مشهدی برای احداث بزرگترین  ICU شرق کشور

ایسنا/خراسان رضوی، ظهر امروز، چهارم اسفند ماه، بزرگترین ICU منطقه شرق کشور با کمک یک خیر سلامت مشهدی و با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، ریاست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این بخش ICU در مجتمع آموزشی‌پژوهشی و درمانی قائم(عج) در مشهد افتتاح شد.

اسماعیل اعطایی، خیر نیکوکار مشهدی، ۲۵ میلیارد تومان از هزینه شخصی خود را صرف احداث و تجهیز ۲ فاز از چهار فاز بزرگترین ICU منطقه شرق کشور در اورژانس قائم(عج) مشهد کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متولد مشهد هستم اما تحصیلاتم را تهران و خارج از کشور گذرانده ام اما همیشه گفته‌ام الفبای معرفت را در مشهد وطن خودم آموختم پس اموالم را برای همشهری‌هایم هزینه کردم.

اعطایی افزود: آن چیزی که در ابتدا مد نظرم بوده خدمت کردن به مردم شهر خودم بوده، عده‌ای در این میان به من خرده گرفتند که تو در جای دیگری تحصیل کردی و به درآمد رسیدی چرا پول خود را در مشهد هزینه می‌کنی؟ اما پاسخ می‌دادم من الفبا را در مشهد فرا گرفتم و آنچه یاد گرفتم مدیون مشهد هستم.

وی با اشاره به انگیزه این کار خداپسندانه بیان کرد: همسرم اهل آلمان بود و قبل از مرگش علاقه‌مند بود در مملکت خودم یک کار خیری را انجام بدهم این انگیزه را در من به وجود آورد و پس از بررسی‌های اولیه با توجه به عمل قلب باز که انجام دادم و در بیمارستان تهران بستری بودم، تصمیم گرفتم که یک بخش آی. سی. یو با تجهیزات کامل احداث کنم.

ابن خیر سلامت در ادامه مطرح کرد: آی. سی. یو جایی است که بیمار با ناامیدی و یاس به آن منتقل می‌شود پس باید امیدبخش و مجهز باشد. از این رو این آی. سی. یو با تجهیزات کامل و طراحی‌های مهندسی جدید انجام شد و بزرگترین آی. سی. یو در کشور به حساب می‌آید.

همچنین عماد رحیمی، مسئول بخش ICU مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج)، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مجموعه با ۱۵ تخت بستری داخلی برای ارائه خدمات به بیماران احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این بخش کلیه تجهیزات ICU کامل است و با افتتاح این بخش ۱۵ تخت بستری ICU به مجموعه درمانی بیمارستان قائم(عج) افزوده شده است.

مسئول بخش ICU مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج) بیان کرد: این بخش دارای ۲ اتاق ایزوله و مجهز به اتاق پروسیجر(ویژه جراحی‌های کوچک) است که با این وجود بیماران برای اقدامات جراحی کوچک نیاز به رفتن اتاق عمل ندارند و این امر کمک بزرگی به کاهش جابه‌جایی بیماران می‌کند.

رحیمی با اشاره به حضور ۲۴ ساعته پزشک در اتاق پزشک این بخش توضیح داد: قبل از افتتاح این بخش حدود ۱۸۰ تخت ICU در بیمارستان قائم(عج) وجود داشت که اکنون در فاز اول ۱۵ تخت به آن افزوده شده و فاز دوم نیز با ۱۵ تخت دیگر در دست احداث است.

مسئول بخش ICU اورژانس بیمارستان قائم (عج) خاطرنشان کرد: پروژه بزرگترین ICU منطقه شرق کشور دارای سه فاز است که امروز اولین بخش آن در فاز اول افتتاح شد. فاز دوم نیز با ۱۵ تخت به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و توسعه ۲ فاز دیگر هم با مجموع ۳۰ تخت در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت و احداث فاز اول و بخشی از زیرساخت‌های سه فاز دیگر تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیاردتومان اعتبار جذب شده که ۵۰ درصد آن توسط یک خیر نیکوکار اهدا و ۵۰ درصد مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.



:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6795


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها