دیپلماسی❜ سالانه بیش از 20 میلیون زایر به مشهد مقدس مشرف میشوند

  • بازدید: ۴۰۷
سالانه بیش از 20 میلیون زایر به مشهد مقدس مشرف می شوند. سخنگوی شهردار مشهد اذعان داشت: بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان پذیرای بیش از 20 میلیون زایر و مسافر در سال است. علی حامد مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های استان گفت: مشهد مقدس با جمعیتی بیش از 5/2 میلیون نفر ، مساحتی بالغ بر 240 کیلومتر،‌ زایر و گردشگربیش از 20 میلیون نفر در سال و پذیرایی سالانه از یک میلیون و صد نفر زایر غیر ایرانی به عنوان بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان محسوب می گردد که این امر نیاز ارتباط وسیعی با سایر کلان شهر های جهان است... وی ادامه داد: در این راستا ما به دنبال گسترش تعاملات خود در حوزه مدیریت با دیگرشهرهای جهان هستیم بطوری که دریک ماه گذشته روابط عمومی شهرداری مشهد میزبان بیش از یکصد نفر مهمان خارجی در رابطه با موضوعاتی چون دوره های دانش افزایی بوده است. مسئول روابط عمومی شهرداری مشهد در رابطه با دیگر فعالیت های شهرداری مشهد اذعان داشت: نهایت تلاش خود را برای حذف نارضایتی عموم مردم از عملکرد شهرداری وتحصیل رضایت مندی شهروندان به کار گرفته ایم. وی از افتتاح طرح های تاسیس اولین باشگاه وبلاگ نویسان شهر مشهد ،شهر یاران کودک ونوجوان، ایستگاه بلوتوث ، روابط عمومی داخلی، تولید محصولات متنوع رسانه ای طی هفته های آتی خبرداد. حامد مقدم با اشاره به افتتاح رسمی مرکز مدرن ومتفاوت ارتباطات مردمی 137 درآینده ای نزدیک گفت: در حال حاضر این مرکز دوره آزمایشی خود راطی می‌کند و بصورت 3 شیفته پاسخگوی شهروندان می باشد، به طوری که در حال حاضر صد درصد افرادی که با این مرکز تماس گرفته اند از عملکرد این مرکز رضایت خاطر داشته اند. وی تصریح کرد: در طی یک ماه گذشته بطور میانگین در هفته بیش از 900 تماس مردمی از طریق مرکز 137 صورت گرفته و این در حالی بوده است که در گذشته ماهانه حداکثر یکهزار تماس وجود داشته است.سخنگوی شهرداری مشهد از آماده افتتاح شدن پروژه بزرگ تقاطع جمهوری اسلامی همزمان با روز عید سعید فطر خبر داد و گفت: این پروژه بطور میانگین بایستی دربازه زمانی3 ساله به اتمام میرسید که اکنون این پروژه با همت وتلاش بالای همکاران ما در شهرداری مراحل پایانی خود راطی می کند ودر ظرف مدت زمانی کمتر از 18 ماه به انجام رسیده که خود رکوردی ملی است. مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد چشم‌انداز روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد را کمک به ایجاد و تحقق فرهنگ شهروند محوری برشمرد و گفت: افزایش آگاهی شهروندان نسبت به وظایف و عملکرد شهرداری مشهد و تبیین حقوق و وظایف شهروندی، افزایش تاثیر نظرات شهروندان در برنامه‌ریزی فعالیت‌های شهرداری، کمک به افزایش مشارکت عمومی فراگیر اجتماعی مردم از جمله اهداف اساسی این مجموعه می‌باشد. حامد مقدم خاطر نشان کرد: ما همه مردم را از خودمان می دانیم وانتظارداریم مردم نیز مارا از خودشان بدانند چرا که شهرداری نهادی عمومی است وباید برای اداره شهر با شهردار ی مشارکت داشته باشند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/45


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو