دیپلماسی❜ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: صنایع غذایی مهمترین بازار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌رضوی است‌

  • بازدید: ۳۴۷
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: صنایع غذایی مهمترین بازار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌رضوی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران، اظهار داشت: تلاش‌های مجریان برگزاری نمایشگاه‌ها، فضا و تجهیرات فنی، سوابق و تجربیات، کیفیت و استانداردهای بین المللی در نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران امروز به یکی از اولویت‌های توسعه تجارت با کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است. عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع و معادن مشهد با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از مهمترین فرصت‌های حضور و توسعه روابط تجاری برای افزایش رقابت میان تولیدکنندگان داخلی در جهت افزایش بازارهای جهانی و توسعه تجارت منطقه‌ای در استان خراسان رضوی است، گفت: یکی از مهمترین اثرات توسعه فعالیت‌های تجاری و تخصصی نمایشگاهی افزایش فرصت‌های عمومی کسب و کار و رونق اشتغال است که اکنون می‌تواند مسیری را برای حضور کشورها و سرمایه گذاران خارجی به واسطه این نمایشگاه آماده کند و صاحبان صنایع استان باید بتوانند از این حضور بهره بگیرند و سعی در انتقال تجارب و تکنولوژی روز دنیا را داشته باشند... وی تصریح کرد: در هر شرایطی حتی امروز در قرن 21 که روش‌های متعدد بازاریابی و فروش محصولات گسترش یافته و نهادینه شده هنوز هم یکی از بهترین روش‌های آشنایی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با هم، نمایشگاه‌ها است و همه این روش‌ها سبب این نشده که جایگاه نمایشگاه‌ها با افت کیفیت و کمیت روبه رو شود به ویژه در استان خراسان رضوی که همجوار با آسیای میانه و دروازه تجارت با کشورهای این منطقه است.سیادت با بیان اینکه، برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای فعالان اقتصادی فراهم آورد افزود: برای اقتصاد بحران زده اروپا و غرب، بازار تولید و تجارت ایران با استعدادی در حدود 600 میلیارد دلار سرمایه گذاری و بازرگانی، یکی از بهترین و جذاب ترین بازارهای دنیا به شمار می‌رود که این رقم می‌تواند سبب جذب سرمایه‌های تجاری، تولیدی و خدماتی هر کشور و سرمایه گذاری به سوی بازارهای ایران باشد.وی با اشاره به پیش بینی رشد منطقه‌ای رویدادهای بین المللی و نمایشگاهی مشهد در آسیای میانه تصریح کرد: برگزاری بزرگترین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ایران در مشهد می‌تواند به نخستین گام در جهت توسعه روابط تجاری ایران به صورت نمایشگاهی در استان خراسان رضوی تیدیل شود.رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان افزود: برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه‌ها ما باید خود را در این عرصه هرچه بیشتر به روز کنیم و به توانیم به استانداردهای بین المللی و تولیدات رقابت پذیر جهانی حرکت کنیم تا از مسیر پس از حضور در بازارهای جهانی برای برنامه ریزی و حفظ این بازارها اقدام کنیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5795


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو