دیپلماسی❜ رایزن بازرگانی ترکیه در ایران در دیدار با بازرگانان و تولید کنندگان خراسان رضوی: سطح تعاملات اقتصادی ایران و ترکیه افزایش یابد

  • بازدید: ۲۸۷
رایزن بازرگانی ترکیه در ایران گفت: سطح تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه باید افزایش یابد. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چاکر اوغلو صبح امروز در جمع تعدادی از بازرگانان و تولید کنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر نیز این تعاملات از روند بسیار رضایت بخش و قابل قبولی برخوردار است. رایزن بازرگانی ترکیه در ایران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب بین دو کشور دوست ایران و ترکیه افزود: این ظرفیت‌ها باید در مسیر پیشرفت و توسعه دو کشور رشد و پویایی بیشتری داشته باشد. رایزن تجاری ترکیه در ایران میزان تبادلات تجاری این دو کشور را طی سال گذشته میلادی بیش از 11 میلیارد دلار دانست و عنوان کرد: همین امر سبب افزایش سطح روابط بین دو کشور می‌شود. ... وی اظهار داشت: صادرات کالاهای با کیفیت ایران به کشور ترکیه، 7.6 میلیارد دلار از این میزان را شامل می‌شود. چاکر اوغلو با تاکید بر این مطلب که این سطح روابط در آینده‌ای نزدیک باید رشد مضاعفی داشته باشد، اعلام کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی برای بازرگانی و کارهای تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه وجود ندارد. وی تاکید کرد: میزان تبادلات تجاری 11 میلیارد دلاری ایران و ترکیه طی یک سال بسیار رضایت بخش است. رایزن بازرگانی ترکیه در ایران بیش از 80 درصد صادرات ایران به ترکیه را محصولات نفتی و گازی و همچنین سایر انرژی‌ها به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در حال حاضر بیشترین نرخ واردات محصولات کشور ترکیه از ایران نیز محصولات و فرآورده های نفتی است. وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همچنین سیاست‌های موجود بین دو کشور، توسعه ارتباطات و تبالات تجاری ایران و ترکیه رو به افزایش پیش رود. چاکر اوغلو خاطرنشان کرد: با این رویکرد در سال میلادی جاری نیز سطح روابط بسیار خوبی بین دو کشور پیش‌‌‌‌‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه باید سال به سال پیشرفت داشته باشد، تصریح کرد: ایران سهم بسیار زیادی در توسعه و ارتقای اقتصادی کشورهای همسایه خود و منطقه دارد. رایزن تجاری ترکیه در ایران به نوع محصولات صادراتی از کشور ترکیه به ایران اشاره کرد و متذکر شد: قطعات فلزی، لوازم خانگی و کالاهای نساجی از جمله این محصولات است. وی بیان داشت: همچنین ایران محصولاتی نظیر کالاهای تکمیلی صنایع ریسندگی و بافندگی و رنگرزی کارخانجات نساجی، متالوژی و ذوب آهن نیز از کشور ترکیه وارد می‌کند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6504


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو