دیپلماسی❜ دینی/ تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام؛ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود، فعالیت شبانه روزی با 10 زبان در بستر اینترنت

  • بازدید: ۴۶۰
تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام/ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود. آستان قدس رضوی امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، تمهیدات ویژه‌ای در حوزه رسانه‌ خود در ایام محرم و صفر دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آستان قدس رضوی از دیرباز در زمینه پوشش رسانه‌ای ایام عزاداری محرم و صفر حسینی همواره پیشگام بوده و همواره برنامه‌های متنوعی مناسب این ایام تدارک دیده است.... یکی از ویژگی‌های برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام این بوده که این برنامه‌ریزی متناسب با گروه‌های سنی مختلف انجام شده و ملیت‌های مختلف نیز حتی در این برنامه‌ها کاملا دیده شده‌اند.امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اما شکل و شمایل برنامه‌ها تا حدود زیادی تغییر کرده و برنامه‌ها بیشتر با محوریت رسانه‌های بصری و شنیداری و البته فضای مجازی تدارک دیده شده‌اند.در این میان فضای مجازی نقش پررنگ‌تری در این ایام برعهده دارد و تکیه مجازی آستان قدس رضوی نیز در این راستا برنامه‌هایی را تدارک دیده است. همچنین در سطح بین‌المللی و ویژه زائران غیرایرانی نیز برنامه‌های مختلفی توسط معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی و اداره امور زائران غیرایرانی تدارک شده است.سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد؛ مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی درباره فعالیت‌های این مدیریت در فضای مجازی به ویژه در شرایط حال حاضر حرم مطهر رضوی بیان کرد: بخش فضای مجازی پورتابل معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با توجه به کاهش سفرهای زائران و مخاطبان خارج از کشور به مشهد به صورت شبانه روزی با 10 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، اسپانیولی، آذری، ترکی و اندونزیایی، روسی و پشتو در شبکه‌های اجتماعی مختلف در حال فعالیت است.وی عنوان کرد: در این بخش تمامی تولیدات و مدیریت صفحات توسط نیروهای متخصص آشنا به زبان‌های خارجی و همچنین با کمک شیفتگان و دلدادگان حضرت رضا(ع) از دورترین نقاط جهان انجام می‌شود.                       هاشمی نژاد ادامه داد: تمام مراحل تولید شامل ایده‌پردازی، تحقیقات، سناریونویسی، ضبط و تدوین، انتشار و... به صورت کامل در همین مجموعه انجام می‌شود که به نوبه خود در فضای شبکه‌های فعال معارفی منحصر به فرد است.مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری کمپین‌ها در مناسبت‌های ویژه مطرح کرد: این روش یکی از شیوه‌های نوینی است که در این بخش با هدف تعامل و ایجاد انس و الفت میان مخاطبان خارج از کشور و حرم مطهر امام رضا(ع) مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که از ابتدای سال جاری کمپین های بزرگی از جمله »تنها امید به مناسبت نیمه شعبان»، «ماه مبارک رمضان با بیش از هزار اثر تولیدی به 6 زبان»دهه کرامت» و... توسط این مجموعه برگزار شده است.وی با اشاره به استقبال مخاطبان خارج از کشور از تولیدات منتشر شده این مدیریت در فضای مجازی اظهار کرد: در دهه کرامت سال جاری و به خاطر شرایط خاص حاکم بر اماکن متبرکه و مذهبی از جمله بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) که متاثر از ویروس کرونا بوده است، فعالیت‌های خوبی توسط این مدیریت در فضای مجازی انجام شد که با استقبال خوب مخاطبان خارج از کشور همراه بود.  مدیر امور زائران غیرایرانی با اشاره به این فعالیت‌ها عنوان کرد: تولیدات رسانه‌ای، پخش زنده، برنامه تولیدی، کمپین‌های دهه کرامت، پست گذاری در کانال‌ها و شبکه‌های فضای مجازی، معرفی کتاب، تهیه موشن گرافی، سرود، پوستر، پخش زنده و مستقیم از حرم مطهر، ویدئوهایی در مورد امام رضا(ع)، پخش موارد تولید شده در مجموعه آستان قدس در دهه کرامت، مولودی خوانی پخش زنده مشترک با سه نفر از مداحان مطرح جهان عرب، کمپین عبق الرضا(ع)، زیارت نیابتی و برنامه‌های مشترک با سایر اعتاب مقدسه جهان اسلام، و... از جمله فعالیت های انجام شده در فضای مجازی در دهه کرامت سال جاری بوده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2610


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو