دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۵ بهمن ۱۴۰۱، برپایی نخستین «اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه» در مشهد با ۱۱۰ میهمان خارجی

  • بازدید: ۲۳۶
دینی/ تقویم فرهیخت: ۵ بهمن ۱۴۰۱، برپایی نخستین «اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه» در مشهد با ۱۱۰ میهمان خارجی
مجمع جهانی علی اصغر

جزئیات و برنامه های نخستین «اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه»

داوود منافی پور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، برنامه‌ها و جزئیات نخستین «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» با عنوان «پیراهن معظم سیدالشهداء(ع)، پرچم قیام قائم» را تشریح و بیان کرد: مجمع حضرت علی اصغر(ع) در نظر دارد در جهت پیشبرد این حرکت در جهان و رونمایی از تحقیقات پیراهن معظّم سیدالشهدا علیه السلام، که پنج سال به طول انجامید، «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» را با حضور 800 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، هنرمندان عرصه‌های مختلف، خطباء، شعرا و… در مشهد برگزار کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اعلام کرد: نخستین «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» ۵ بهمن ماه سال جاری در حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

داوود منافی پور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، برنامه‌ها و جزئیات نخستین «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» با عنوان «پیراهن معظم سیدالشهداء(ع)، پرچم قیام قائم» را تشریح و بیان کرد: مجمع حضرت علی اصغر(ع) در نظر دارد در جهت پیشبرد این حرکت در جهان و رونمایی از تحقیقات پیراهن معظّم سیدالشهدا علیه السلام، که پنج سال به طول انجامید، «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» را با حضور 800 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، هنرمندان عرصه‌های مختلف، خطباء، شعرا و… در مشهد برگزار کند.

وی اعلام کرد: «اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه» ۵ بهمن ماه سال جاری(سوم شعبان) و همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

منافی پور بیان کرد: سه کارگروه مدعو در این اجلاس حضور دارند. کارگروه اول، متشکل از خطبا، محققین و اساتید دانشگاه ها و هیأت علمی، کارگروه دوم، مسئولان و نخبگان منابر شیعه در حوزه هنر و کارگروه سوم، شخصیت های بین المللی هستند که بیش از ۱۱۰ شخصیت از کشورهای مختلف مهمان این اجلاس خواهند بود.

وی گفت: بیش از هزار نفر از اساتید حوزه و دانشگاه ها و مسئولین کشورهای مختلف به صورت غیر حضوری در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

وی خبر داد که نخستین اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه را حداقل 50 شبکه تلویزونی و رسانه اسلامی و شیعی پوشش خواهند داد.

منافی پور اعلام کرد: فراخوان مقاله در سطح بین الملل، بس از برگزاری اجلاس در 5 بهمن ماه، صورت می پذیرد.

منافی پور در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این پرسش که «چه کنیم تا بتوانیم پیام عاشورا را به خوبی منتقل کنیم؟!» گفت: ما نمادها را بررسی کردیم و دیدیم نماد مسیحیت(صلیب) در دنیا بسیار گسترش یافته است و همگی نیز مستحضر هستید مکتبی که نماد نداشته باشه منفعل است و مسیحیت تمام مفاهیم خود را در یک نماد انتقال داده اند. اما متاسفانه در شیعه نمادی که تام و کامل باشد نداریم البته که نمادهای بسیاری داریم اما آنها تنها قدری می‌توانند مرزها را درنوردند. موفق ترین نماد نمادی ست که از مرز کشور داخل آید و به دیوار خانه تو نصب شده باشد و از دیوار خانه تو رسوخ کند.

وی بیان کرد: پیراهن سید الشهداء مشهون از ادله مظلومیت است و شاید این پیراهن بتواند جای خالی نماد را در شیعه پر کند. و در این اجلاس ادله و تحقیقات ۵ ساله در خصوص این موضوع را بیان خواهم کرد.

منافی پور گفت: در اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه که یک اجلاس توجیهی خواهد بود، از یک قدرت بزرگ در جهت بصیرت زایی و بیداری همه مسلمانان و حتی مذاهب دیگر رونمایی خواهیم داشت.

حبر نکمیلی: اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه ۵ بهمن در مشهد برگزار می‌شود 

رییس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به برگزاری «اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه» گفت: این اجلاس نخبگانی منبار شیعه ۵بهمن ماه همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در حرم‌رضوی برگزار خواهد شد و سه کارگروه در این اجلاسیه خواهیم داشت. کارگروه اول خطبا، محققین اساتید و هیات‌های علمی خواهند بود، کمیته دوم نخبگان‌ منابر شیعه در بین هنرمندان در تمامی حوزه‌ها و کمیته سوم بخش بین‌الملل است که بیش از ۱۵۰نفر از ملیت‌ها مختلف در آن حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، داود  منافی پور رییس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) پیش از ظهر امروز دوشنبه(۲دی‌ماه) در نشست خبری اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه با طرح این سوال که ما به عنوان شیعه چه نمادی از کربلا را داریم، اظهار کرد: امروز تمام مکتب‌ها می‌دانند که نماد در نشان دادن یک چیز مهم است، مسیحیت با نماد صلیب تمام مفاهیم خود را منتقل می‌کند، امروز تمامی کمپانی‌های بزرگ تجاری هم با یک نمادی برند خود را نشان می‌دهند، اما ما شیعیان هم به خصوص در مورد واقعه عاشورا باید یک نمادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر امروز یک نماد در دنیا مطرح شود قطعا در یک‌ کشور و سپس شهرهای آن و در نهایت به داخل خانه‌های آنها می‌رود و آنجا است که اثرگذاری آن نماد را خواهیم دید. لباس سیدالشهدا(ع) بیانگر مظلومیت این امام است و این لباس می‌تواند جای خالی نماد کربلا را برای ما در دنیا پر کند. از این رو اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در راه است که قرار است از یک نماد بزرگ و قوی و تا به حال پنهان شده در جهت بصیرت شیعه و تمام مسلمانان و همه‌ ملل رونمای کند تا شرایط بروز اسلام اهل‌بیت(ع) فراهم شود.

منافی‌پو اظهار کرد: با حضرت علی اصغر علیه السلام توانستیم قدری از مظلومیت حضرت  امام حسین (ع) را معرفی کنیم. اما منطور امام صادق علیه السلام از احیا به وسیله نیروهای مظلومیت در کربلا، تنها منحصر به حضرت علی اصغر است؟ خیر.

حضرت زهرا (س) در صحرای محشر پیراهن سید الشهدا را به دست می‌گیرد و بزرگترین دادگاه الهی شکل می‌گیرد و می‌فرماید خداوندا حکم کن که فرزندم را در کربلا کشتند... و این سند است.

رییس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تاکید کرد:  رهبر معظم انقلاب بعد از اربعین ۱۴۰۱ «اسلام اهل‌بیت(ع)» را بیان کردند که ظرافت خیلی زیادی داشت زیرا لطافت اسلام، مظلومیت اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) را نشان داد. حیات این انقلاب به مهدویت گره خورده و مهدویت برگرفته از واقعه عاشورا است.

وی افزود: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است «باید و حتما شیعه قبل از ظهور حیات خود را از عاشورا و کربلا بگیرد»، امام در ۱۴۰۰ سال پیش این نکته مهم را تذکر دادند، حالا که نیاز به این حیات داریم باید از کربلا این حقایق را به مردم دنیا برسانیم، سیدالشهدا برای قهر و جنگ که به کربلا نیامد، ایشان خودشان می‌فرمایند «خون من برای حیات مردم دنیا است».

رییس مجمع حضرت علی اصغر(ع) بیان کرد: مظلومیت واقعه عاشورا را باید مطرح کنیم، برای نمونه چرا کودک شیرخوار را در واقعه عاشورا به شهادت رساندند؟، بنابراین با بلند کردن پرچم‌ مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) قدری از واقعه عاشورا به دنیا نشان داده شد. روزی که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد شاید فکر نمی‌کردیم که به یک همایش جهانی تبدیل شود اما اکنون یک روز به تاریخ شیعه اضافه کردیم و اکنون همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

منافی پور تصریح کرد: خیلی از قشرهای جامعه به ما پیام می‌دهند که ما می‌خواهیم فرزند خود را نذر ظهور امام زمان(عج) کنیم و این یعنی اینکه همه در مسیر درست هستند اما برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست این روزها جامعه را از این معارف دور کرده است.

منافی پور از هنرمندان خواست روی لباس سیدالشهدا(ع) تفکر کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت mavadat.ir که طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود مراجعه کنند زیرا تمامی اطلاعات این اجلاس در آنجا ارائه شده است، البته فراخوان مقاله ما بعد از پنج بهمن ماه در سطح بین‌المللی اعلام می‌شود.

طوی رونمایی از لباس امام حسین(ع) در ترکیه و افغانستان که چندی پیش صورت گرفت را دروغی بیش ندانست و گفت: این یک بدعت است زیرا این لباس در دست امام معصوم یعنی حضرت مهدی(عج) است.

رییس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) یادآور شد: از حوزه هنر ۱۷۰نفر و از محققین و هیات‌های علمی ۲۰۰نفر و در مجموع ۸۰۰ نفر میهمان این اجلاس خواهند بود.

منافی پور اظهار کرد: این مراسم یک اجلاس توجیهی و پرده‌برداری از یک تحقیق است. بعد از اینکه به نظریه پرداخته شد، ریل‌گذاری آن برون سپاری و به هیات علمی سپرده می‌شود. البته ممکن است شبهاتی و هجمه‌هایی پیش‌رو ما باشد اما اسناد مربوط به این لباس قطعا از شبهات احتمالی که بعد از این ‌اجلاس به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7006


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها