دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۸ اسفند ۹۹، برپایی نخستین همایش بین‌المللی ستایشگران اهل بیت (ع) در مشهد با حضور شاعران و ذاکران افغانستانی

  • بازدید: ۳۸۳
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۸ اسفند ۹۹، برپایی نخستین همایش بین‌المللی ستایشگران اهل بیت (ع) در مشهد با حضور شاعران و ذاکران افغانستانی

اولین همایش بین‌المللی ستایشگران اهل بیت (ع) با حضور جمعی از شاعران و ذاکران افغانستانی و ایرانی روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد. یکی از فرماندهان سپاه قدس در این مراسم گفت: ماموریت اصلی نیروهای انقلاب تبدیل شدن به رسانه پویای انقلاب است زیرا انقلاب در تراز حکومت مهدوی، نیاز به رسانه دارد. قاسم نداف افزود: امروز شعارهای نیروهای انقلاب در اقصی نقاط جهان به گوش می‌رسد. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب شرایط نیل به جامعه بزرگ تمدن اسلامی را بیان کردند و بر همین اساس نیروهای انقلاب نقش اصلی را بر دوش دارند.

نداف گفت: دشمن فکر می کرد با شهادت سردار دلها، نیروی مقاومت از کار خواهد افتاد ولی اکنون شاهد آن هستیم که با رهیافت هایی که از  سردار سلیمانی به دست آمده است، نیروهای مقاومت با بومی سازی و انتقال فناوری به داخل جبهه مقاومت رویکرد جدیدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: دشمن می پنداشت با طراحی داعش به عنوان یک نیروی سیال و قابل انعطاف در مقابل ایران می تواند ایران و نیروی مقاومت را با چالش روبرو کند ولی اینگونه نشد.

نداف ادامه داد: به رغم محاصره همه جانبه یمن توسط استکبار جهانی، به زودی خبرهای خوشی از جبهه مقاومت یمن به گوش خواهد رسید و شاهد خروج خفّت بار نیروهای آمریکایی از منطقه خواهیم بود.

مسوول بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است فراگیر شود باید مجالس اهل بیت (ع) را گسترش دهیم.

سید ثارالله ظهوری افزود: شهید سلیمانی با معرفتی که داشت ایران را حرم اهل بیت (ع) معرفی کرد که اگر آسیبی به این کشور وارد شود تمام حرم اهل بیت (ع) امن نخواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس هر جا اهداف اهل بیت (ع) تقویت شود آنجا حرم این خاندان خواهد بود.


خبر دیگر در همین زمینه حاکی استپ:

مسئول بنیاد فرهنگی افغانستانی های مقیم ایران: مجالس اهل بیت (ع) زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام ظهوری گفت: تمدن نوین اسلامی از همین مجالس اهل بیت (ع) رقم می خورد و باید علمداری تمدن نوین اسلامی را نوکران حضرت ابوالفضل (ع) با همان تفکر، نیت، حرکت، دورنما و چشم انداز مدینه فاضله مهدوی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید ثارالله ظهوری » در همایش بین المللی ستایشگران اهل بیت (ع) ایران و افغانستان که در تالا شهر برگزار شد؛ ضمن ابراز خرسندی از اینکه در دستگاه باب الحوائج ما به عنوان یک خادم کوچک خدمت می کند؛ افزود: بدون اذن اهل بیت (ع) ورود در بیوت الهی جائز نیست، هر جایی هم که نام اهل بیت (ع) باشد آنجا حریم اهل بیت (ع) است و هر مجلس، شهری، کشوری و هر دیاری که مزین به ذکر اهل بیت (ع) باشد آنجا حرم الله است.

مسئول بنیاد فرهنگی افغانستانی های مقیم ایران گفت: سردار سلیمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی را حرمی معرفی کرد که اگر کوچکتربن آسیبی ببیند تمام حرم های دیگر آسیب خواهد داد. حاج قاسم درک کرده بود کشوری که مزین به نام اهل بیت (ع) باشد، حرم است و جبهه نبردی که به نام اهل بیت (ع) باشد جبهه حق و حریم اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام ظهوری بیان کرد: هر چقدر دشمن دورتر شود حریم اهل بیت (ع) امن تر می شود و به تعبیر دیگر هرجایی که نام اهل بیت (ع) باشد و اهداف مقدس اهل بیت (ع) در آن تقویت شود، حرم است ، و اذن لازم دارد و اذن آن اخلاص و دل باصفا است.

وی با بیان اینکه بزرگان می فرمایند: وقتی به حرم مشرف می شویم اگر حالمان تغییر کرد و دلمان شکست و  اشک جاری شد یعنی امام رضا (ع) اذن ورود داده اند؛ افزود: محافل و مجالس اهل بیت (ع) هم همین گونه است، مجلسی که مدح اهل بیت (ع) باشد و شعرا، ستایشگران، مداحان و علما برای اسم نویسی در لیست باب الحوائج آمده اند، این می شود حرم و این اذن لازم دارد و اذن آن هم نگاه باب الحوائج است که به حسب ظاهر دست ندارد ولی با قلم او نوکری ارباب امضا می شود، نه تنها نوکری ارباب، سربازی جبهه مقاومت، مقدمه سازی ظهور و حضور در لشکر مهدوی با دستان باب الحوائج است.

مسئول بنیاد فرهنگی افغانستانی های مقیم ایران اظهار داشت: امروز اولین همایش مشترک بین ستایشگران دو ملت ایران و افغانستان در روز ولادت ابوالفضل (ع) برگزار می شود و برگزاری آن در این روز را به فال نیک می گیریم و مطئمن هستیم این برنامه دوام خواهد داشت. این همایش موجب می شود که دو ملت بیشتر با هم آشنا شوند تا تمدن نوین اسلامی رقم بخورد.

حجت الاسلام ظهوری بیان کرد: اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی که فرمایش حضرت آقا است، رقم بخورد ، از همین مجالس اهل بیت (ع) است، تمدن نوین اسلامی با تمدن حسینی و با بیرق عباسی رقم خواهد خورد. باید علمداری تمدن نوین اسلامی را نوکران حضرت ابوالفضل (ع) با همان تفکر، نیت، حرکت، دورنما و چشم انداز مدینه فاضله مهدوی انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: خرمشهرهای پیش رو توسط نوکران حضرت ابوالفضل (ع) فتح و زمینه سازی برپایی پرچم حق در سراسر دنیا هر چه زودتر محقق شود.




:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7796


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها