دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، برگزاری آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه بین‌المللی قرآنی «الرضوان» به سه زبان زنده دنیا

  • بازدید: ۶۰۳
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، برگزاری آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه بین‌المللی قرآنی «الرضوان» به سه زبان زنده دنیا

معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری نخستین دوره جایزه بین‌المللی قرآنی «الرضوان» به سه زبان زنده دنیا خبر داد. به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام محمد ذوالفقاری با بیان اینکه قرآن معجزه جاوید پیامبر(ص) و مهم‌ترین، اصلی‌ترین و مورد اعتمادترین منبع اسلامی است، اظهار کرد: همواره رویدادها، جشنواره ها و فعالیتهای متنوعی در سراسر جهان اسلام با محوریت حافظان، قاریان، کاتبان قرآن و هنرهای مرتبط با قرآن انجام می‌شود. وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از بزرگترین کانون‌های فعالیت قرآنی در جهان اسلام مطرح است، گفت: ما مدعی هستیم آستان قدس رضوی و شهر مشهد مقدس پایتخت فعالیتهای قرآنی است و با برگزاری جایزه بین‌المللی قرآنی «الرضوان» به دنبال این هستیم که جشنواره متفاوتی در کل جهان اسلام رقم بزنیم.

معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: با بررسی‌های مختلف دریافتیم که در مورد اساتید و مربیان قرآنی تا کنون فعالیتی انجام نشده است از همین رو نخستین دوره جایزه بین‌المللی قرآنی «الرضوان» با محوریت اساتید و جلسات قرآنی با گستره سه حوزه زبانی فارسی، عربی و اردو کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه مربیان قرآنی مانوس‌ترین افراد با کلام الهی هستند و در تمام محیط‌های زندگی مسلمانان از جلسات خانگی قرآن و مهد کودک‌ها تا مساجد، مکاتب، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، و موسسات قرآنی و... حضور دارند، خاطر نشان کرد: «الرضوان» جایزه‌ای دو سالانه جهانی با هدف تکریم مدرسین، اساتید و مربیان قرآنی فعالیت خود را آغاز کرده است.

ذوالفقاری، ادامه داد: عمل به قرآن، تاثیر آموزش قرآن را چندین برابر می کند، تکریم چنین مربیانی تکریم قرآن و جایگاه قرآن در زندگی و سرنوشت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه جایزه الرضوان به دنبال مدرسین و مربیان قرآنی است که الگوی عمل به قرآن باشند، گفت: از ویژگیهای مدرسین و مربیان قرآن کریم در جایزه الرضوان، می‌توان به انجام فعالیتهای آموزش قرآن کریم در ایام هفته، تسلط در همه رشته های روخوانی، روانخوانی، حفظ، صوت و لحن، ترجمه، تفسیر و... اشاره کرد.

معاون بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تاکید کرد: آغاز فرایند معرفی مربیان قرآنی از اول اسفندماه سال 99 آغاز شد و تا 25 اردیبهشت ماه سال 1400 ادامه دارد؛ داوری و انتخاب مربیان برتر نیز خرداد 1400 اعلام می شود و نتایج و اهدای جوایز نیز در تاریخ 4 تیرماه سال جاری انجام خواهد شد.

یادآوری مهم:

یادآور می گردد به دلیل شیوع بیماری کووید 19 - کرونا، آیین اختتامیه ی این جایزه ی قرآنی در تاریخ 28 فروردین ماه 1401 در مشهد برگزار و هدایا و جوایز افراد و گروه های برتر به آنان اهدا شد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک فرمایید.

گفتنی است پیشتر بر اساس اطلاعیه مندرج در وبگاه این جایزه ی قرآنی، اعلام نتایج ۱۰ مرداد و اختتامیه ۱۷ مرداد ماه 1400 اعلام شده بود.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7910


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها