دیپلماسی❜ دینی/ برپایی نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» به همت آستان قدس رضوی

  • بازدید: ۴۰۲
دینی/ برپایی نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» به همت آستان قدس رضوی
آستان قدس رضوی

با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با اعلام نتایج داوری، برگزیدگان نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» شناخته شدند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حجت مدرسی رئیس گروه مطالعات بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این باره گفت: نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» که با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی این آستان برگزارشد، از میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) آغاز شد و به مدت یک ماه به طول انجامید که با اعلام نهایی برگزیدگان در ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ مصادف با عید غدیر به گام آخر رسید.

یک میلیون بایت محتوا به دانشنامه ویکی‌پدیا اضافه شد

وی عنوان کرد: طبق اعلام نظر هیأت علمی این مسابقه، بیش از 90 مقاله در 4 رشته تولید، توسعه، ترجمه و عکس در 10 زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، ترکی استانبولی، مالایی، آلمانی، هندی و وینارایی نامزد شدند که در مجموع بیش از یک میلیون بایت محتوا به دانشنامه ویکی‌پدیا افزوده شد.

دکتر مدرسی در ادامه اشاره کرد: برای برگزاری این مسابقه 3 داور متخصص در حوزه دانشنامه ویکی‌پدیا هر یک در زمینه تخصصی خود و به طور مستقل تمامی 90 مقاله منتخب را بررسی و نظر کارشناسی خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به هدایای پیش بینی شده برای برگزیدگان، گفت: از نفرات اول تا هشتم با اعطای وجه نقد و بسته تقدیمی تبرکات حرم مطهر تقدیر خواهد شد. همچنین نفرات صاحب رتبه نهم تا چهاردهم نیز با اهدای بسته تبرکات حرم مطهر تقدیر می شوند.

رئیس گروه مطالعات بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی، این مسابقه بتواند با برنامه ریزی و ارائه  آموزش های لازم به کاربران حرفه ای و علاقمند در این حوزه، شاهد مسابقه‌ای به مراتب قوی‌تر و رقابتی‌تر همراه با آثار بیشتری باشیم. 

وی همچنین یادآور شد: علاقمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد نفرات و مقالات برگزیده می‌توانند به لینک  https://fa.wikipedia.org/wiki/ ویکی‌پدیا:شمس‌الشموس/برندگان دوره اول(۱۴۴۳) مراجعه کنند.

خبر تکمیلی:

نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» برگزار شد

نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» (شمس الشموس) با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: نخستین دوره مسابقه بین‌المللی «ویکی نویسی رضوی» (شمس الشموس) با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

وی با اعلام این خبر عنوان کرد: این دوره از مسابقه در راستای افزایش کمی و کیفی مقالات مرتبط با امام رضا(ع) در دایره المعارف عمومی ویکی پدیا و همچنین ارتقای نام و نشان رضوی برگزار شد.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: این معاونت با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس و تعدادی از ویکی نویسان با سابقه در آستانه میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع) اقدام به برگزاری نخستین دوره مسابقه بین‌المللی ویکی نویسی رضوی کرد. اتمام زمان ارسال آثار مصادف با عید قربان بود و بعد از داوری‌های صورت گرفته، اسامی برگزیدگان اعلام شد.

وی در ادامه بیان کرد: برای برگزاری این مسابقه هیات علمی متشکل از معاونت بین‌الملل، بنیاد پژوهش‌ها و ویکی پدیا در گام نخست به بررسی عناوین مقالات، نحوه داوری و اجرای مسابقه و همچنین تعیین جوایز برای برگزیدگان پرداختند، سپس پوستر مناسب تهیه و منتشر شد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: دوره آموزشی 3 ساعته‌ در مرحله مقدماتی و دوره پیشرفته 10 ساعته برای علاقمندان به شرکت در مسابقه تدوین و اجرا شد که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بود.

وی در پایان بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم برگزاری یک ماهه مسابقه، فراهم آمدن زمینه برای فعالیت علاقه‌مندان به ویکی‌پدیا با موضوعات مختلف مربط به امام رضا(ع) و آستان قدس است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارتقاء کیفی مقالات در این خصوص باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه تخصصی این رویداد ارزشمند مراجعه فرمایید.

خبر اولیه: ۱۴۰۱-۰۳-۳۱

مسابقه بین‌المللی ویکی نویسی رضوی

مسابقه بین‌المللی ویکی نویسی رضوی به همت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

محورهای مسابقه بین‌المللی ویکی نویسی رضوی

1) ایجاد مقالات جدید به فارسی یا زبان‌های دیگر

2) ترجمه مقالات موجود به زبان‌های دیگر

3) توسعه و تکمیل مقالات موجود

4) عکس‌دار کردن مقالات بدون عکس

زمان ارسال آثار:

20 خرداد 1401 لغایت 19 تیر 1401

جوایز مسابقه:

اهدای جایزه نقدی به همراه هدایای متبرک رضوی به چهارده نفر

نفر اول: 5 میلیون تومان

نفر دوم: 4 میلیون تومان

نفر سوم: 3 میلیون تومان

شماره تماس جهت ارتباط در پیام‌رسان واتس اپ یا ایتا:

09151007445

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/33


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها