دیپلماسی❜ دینی/ بازدید سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف و ۴۰ تن از قضات عراق از دانشگاه علوم اسلامی رضوی

  • بازدید: ۲۶۹
دینی/ بازدید سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف و ۴۰ تن از قضات عراق از دانشگاه علوم اسلامی رضوی
آستان قدس رضوی

به همت معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شد؛ بازدید قضات کشور عراق از دانشگاه علوم اسلامی رضوی 

به همت معاونت امور بین‌ا‌لملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، گروهی متشکل از ۴۰ نفر از قضات کشور عراق ضمن تشرف به بارگاه منور رضوی و توفیق زیارت، از دانشگاه علوم اسلامی رضوی بازدید کردند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی؛ امام جمعه شریف نجف اشرف به همراه هیئتی از قضات کشور عراق در دانشگاه علوم اسلامی رضوی حضور یافته و با مسئولان این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام دکتر محمد امامی؛ معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به معرفی این دانشگاه پرداخت و عنوان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی دانشگاهی حوزوی و آکادمیک است و از دو حوزه علمیه مدرسه خیرات خان و میرزا جعفر باسابقه بیش از 400 سال تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 63 با افزدون بخش جدید با عنوان دانشگاه علوم اسلامی رضوی بازسازی شد در واقع این دانشگاه تنها دانشگاه در کشور است که به فارغ التحصیلان خود هم مدرک حوزوی و هم مدرک دانشگاهی اعطا می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناس در رشته‌های قرآن و حدیث، فقه و حقوق، حرم شناسی، حقوق بین الملل، جامعه شناسی، زبان و ادبیات عرب و فارسی، اقتصاد اسلامی، فقه و... مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام امامی ادامه داد: 47 عضو هیئت علمی و 100 استاد مدعو در این دانشگاه مشغول ارائه خدمت هستند وتوفیق داشتیم تا کنون در خدمت دانشجویانی از کشورهای چین، بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، سوریه، یمن، اوگاندا، عراق، پاکستان و افغانستان باشیم.

وی با بیان اینکه تحصیل دراین دانشگاه کاملا رایگان است، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی از سطح علمی خوبی برخوردارهستند و این دانشگاه در حوزه آموزشی رتبه های اول، دوم و سوم را کسب کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در ادامه با اشاره به فعالیت های پژوهشی این دانشگاه گفت: تا کنون بیش از 140 عنوان کتاب منتشر و به جامعه هدف عرضه شده که این آثار در بیش از 100 جشنواره حائز رتبه دانشگاهی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روشن ضمیرافزود: این دانشگاه دارای 10 نشریه علمی، پژوهشی، ترویجی و تخصصی در حوزه‌های مختلف است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطر نشان کرد: قرار است روایات تفسیری امام رضا(ع) در قالب 20 پایان نامه در 8 جلد کتاب منتشر و روانه بازار نشر شود.

این گروه همچنین از موزه قرآن و کتابخانه آستان قدس رضوی بازدید کردند و از نزدیک با این مجموعه آشنا شدند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8491


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها