دیپلماسی❜ دینی/ بازدید رئیس مرکز دین و سیاست قرقیزستان از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی + گزارش تصویری

  • بازدید: ۳۶۵
دینی/ بازدید رئیس مرکز دین و سیاست قرقیزستان از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی + گزارش تصویری

معاون مفتی قرقیزستان و رئیس مرکز دین و سیاست این کشور با حضور در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شد. به گزارش آستان‌نیوز، دکتر قادر ملک اف معاون مفتی قرقیزستان و رئیس مرکز دین و سیاست این کشور ضمن حضور در نمایشگاه دائمی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با مسئولان و مدیران این مرکز دیدار و گفت و گو کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم، بر همکاری اسلامی و مذهبی بین دو کشور ایران و قرقیزستان و همچنین کل کشورهای آسیای مرکزی که کشورهای پسا شوروی نامیده می شوند، تاکید کرد.

وی ابراز کرد: این مرکز اعلام آمادگی می‌کند آثار خود را به منظور استفاده کشورهای آسیای مرکزی به زبان روسی ترجمه کند و منابع غنی آستان قدس رضوی را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

حجت الاسلام مرویان حسینی همچنین ادامه داد: دغدغه‌های امت اسلامی در کشورهای آسیای مرکزی دغدغه‌های ما نیز بشمار می‌رود و باید این فرقه‌های جعلی را ضعیف کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما در تبادل اطلاعات هیچ مشکلی نداریم و هر میزان از این منابع غنی مورد نیاز است در اختیار کشور قرقیزستان قرار خواهد گرفت؛ در واقع نکته قابل توجه و با اهمیت ترویج اسلام ناب محمدی است و این اسلام است که کشورها را حفظ می‌کند.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حال حاضر سلفی‌گری و افراط‌گرایی در منطقه آسیای مرکزی رو به افزایش است، گفت: در حقیقت سفلی‌گری و افراط‌گرایی مذهب نیستند بلکه فرقه‌های جعلی‌ بوده که باید با همکاری و مشارکت هم از بین بروند.

ملک‌اف، معاون مفتی کشور قرقیزستان نیز ابراز امیدواری کرد، آثار بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به زبان روسی و قرقیزی که زبان اصلی مردم آسیای مرکزی است، ترجمه شود.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...


نتیجه تصویری برای ملک‌اف، معاون مفتی کشور قرقیزستان

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7715


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها