دیپلماسی❜ حقوقی/ تقویم فرهیخت: ۱۶ مهر ۱۴۰۲، برپایی «کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد» به همت انجمن علمی حقوق کودک ایران و...

  • بازدید: ۱۴۹
حقوقی/ تقویم فرهیخت: ۱۶ مهر ۱۴۰۲، برپایی «کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد» به همت انجمن علمی حقوق کودک ایران و...
انجمن علمی حقوق کودک

کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک به مناسبت ۱۶ مهر روز جهانی کودک و به همت «انجمن علمی حقوق کودک ایران» و با مشارکت چندین نهاد از جمله کمیسیون ملی یونسکو- ایران، دادستانی کل کشور، دادگستری کل استان خراسان رضوی، هلال احمر، پژوهشگاه قوه قضائیه و دانشگاه ادیان و مذاهب، پژوهشکده حقوق خانواده‌ی دانشگاه شهید بهشتی و… در تاریخ یکشنبه ۱۶ مهرماه در شهر مشهد برگزار می‌شود.

این کنفرانس دارای پنج محور شامل: تجارب زیسته کلینیک‌های حقوقی، معاضدت‌های حقوقی و قضائی و کودکان، مبانی حقوقی کلینیک‌های حقوق کودک، کلینیک‌های حقوق کودک و آموزش همگانی، کلینیک‌های حقوقی و توسعه‌ی همکاری‌های بین‌المللی است.

خبر تکمیلی اول: ۲۱۶ مقاله در کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد پذیرفته شده است

مشهد- ایرنا- دبیر علمی کنفرانس بین المللی حقوق کودک گفت: ۲۱۶ مقاله برای ارائه در این کنفرانس در مشهد پذیرفته شده که از این تعداد ۱۲۴ مقاله به زبان فارسی ، ۸۵ مقاله به زبان انگلیسی و هفت مقاله به زبان عربی است.

عباس شیخ الاسلامی روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۴۸۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی اضافه کرد: مقالات پذیرفته شده در کتاب چکیده مقالات کنفرانس بین المللی حقوق کودک چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

عضو هیات علمی گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: علاوه بر انتشار مقالات برگزیده کنفرانس، تعدادی از مقالات در سه شماره فصلنامه علمی تخصصی حقوق کودک زیر نظر پایگاه استنادی علم و فناوری جهان اسلام (ISC) چاپ و منتشر شده است همچنین برخی مقالات برگزیده مرتبط با حقوق سلامت کودکان در فصلنامه علمی - پژوهشی حقوق پزشکی چاپ و منتشر شده است.

شیخ الاسلامی افزود: این همایش به همت "انجمن علمی حقوق کودک ایران" در راستای پیشبرد و ارتقای دانش حقوق کودک در جامعه، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه موضوعات حقوق کودک برنامه ریزی شده است.

خبر تکمیلی دوم: دستور معاون وزیر دادگستری برای برخورد جدی با پدیده زباله‌گردی‌/ نقض حقوق کودکان پذیرفتنی نیست

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: متاسفانه پدیده زباله‌گردی یکی از اتهاماتی است که در حوزه بین الملل متوجه کشور ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، عسکر جلالیان در کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد اظهار داشت: سن کودکی طبق رویه جوامع بین‌المللی تا 18 سالگی تعیین شده و در ایران نیز ما تابع این موضوع هستیم.

وی افزود: ایران تمامی تعهدات کنوانسیون‌های بین‌المللی را شناسایی کرده و به آن‌ها متعهد است در حال حاضر نیز گام‌های بلندی در حوزه حقوق کودکان در کشورمان برداشته شده که نیازمند پیگیری و حمایت جدی است.

جلالیان تصریح کرد: متاسفانه پدیده زباله‌گردی یکی از اتهاماتی است که در حوزه بین‌الملل متوجه کشور ایران است و بارها با تهیه کلیپ و تصاویر، وانمود می‌کنند که این کودکان گرسنه و دنبال غذا هستند در صورتی که مبحث زباله‌گردی در کشور ما متفاوت با چیزی است که آنها به تصویر می‌کشند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه نقض حقوق کودک در کشور واجد جنبه عمومی جرم است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد، گفت: نقض حقوق کودکان را در هر کجا به خصوص در حوزه زباله‌گردی دیدید، به دادستان‌ها گزارش کنید تا با این موضوع ناخوشایند مقابله جدی شود.

وی اظهار کرد: وظیفه دستگاه‌های مختلف و متولیان هر بخش در بحث زباله، جمع‌آوری و حمل و نقل و نگهداری و بازیافت سال 83 در قانون مدیریت پسماند  تصویب و تعیین‌تکلیف شده لذا اگر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که متولی اصلی این موضوع هستند کوتاهی و یا تخطی کنند قطعا مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

>>> مشاهده ی وبگاه کنفرانس...

>>> پوستر کنفرانس...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2290


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها