دیپلماسی❜ دانشگاهی/ پایان نشست سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در مشهد

  • بازدید: ۴۶۱
دانشگاهی/ پایان نشست سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در مشهد
دانشگاه علوم پزشکی

نشست سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی که در حاشیه «گردهمایی بین المللی ارتقاء ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری با محوریت «گردشگر سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده بود، با برگزاری مراسم اختتامیه و قرائت بیانیه پایانی این رویداد، به کار خود پایان داد.

این رویداد ۲ روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور نمایندگان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و سفرا، دیپلمات‌ها، سرکنسول‌ها و نمایندگان ۱۰ کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی در تالار شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

*توسعه گردشگری سلامت در شهر مشهد و حضور بیش از پیش دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفته است

در این مراسم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: از حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ایتالیا، ترکیه، نیجریه، غنا، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و عمان در این گردهمایی ۲ روزه که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد تقدیر و تشکر می‌کنم.

دکتر مجید غیورمبرهن، افزود: با برگزاری این گردهمایی مقدمات همکاری‌های بیش از پیش در عرصه‌های مختلف حوزه سلامت فراهم شد و پس از این رویداد نیز به دنبال توسعه تعاملات و همکاری‌ها با دیگر کشورها خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از همکاری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این گردهمایی ۲ روزه در مشهد، تصریح کرد: در نظر داریم تا با همکاری میان ۳ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ضمن فعال نمودن سامانه گردشگری سلامت، زمینه حضور راحت‌تر گردشگران سلامت در شهر مشهد و در کنار آن حضور بیشتر دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را فراهم آوریم.

*سطح کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف ایران از جمله مشهد بی‌نظیر است

در این مراسم دکتر سیدجعفر حسین، نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران، بیان کرد: بیش از یک سال است که در ایران هستم و در طول این مدت که تمامی کشورهای منطقه را رفتم بالاترین کیفیت خدمات درمانی و پایین‌ترین هزینه‌های درمان را در ایران دیدم و کیفیت بهتر و قیمت کمتر را در دیگر کشورها ندیدم.

وی اضافه کرد: سطح کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف ایران از جمله مشهد بی‌نظیر بوده و در نظر داریم تا تداوم همکاری پیوسته سازمان بهداشت جهانی را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشته باشیم.

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران با ذکر این نکته کووید ۱۹ هنوز تمام نشده و باید همچنان بر رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی مقید باشیم تا گرفتار این ویروس منحوس نشویم، تاکید کرد: کرونا نشان داد که باید همه در جهت رفع خروج از بحران در کنار هم باشیم و سازمان بهداشت جهانی در این گردهمایی ۲ روزه ضمن معرفی بهترین الگوها در جهت کیفیت هرچه بهتر خدمات، راه‌های برون رفت از پاندمی کرونا را ارائه داد.

*آماده توسعه همکاری‌‌های فی‌مابین در حوزه بین‌الملل با دیگر کشورها هستیم

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم، با اشاره به اینکه خوشبختانه شرایطی فراهم شده تا ما بتوانیم همکاری‌های فی‌مابین خودمان را بعد از این گردهمایی توسعه بیشتری دهیم، افزود: بر اساس تجارب کسب شده جلسات قبلی در سال‌های گذشته، در این دوره همکاری‌های بسیار خوبی آغاز شده و قطعاً با نتایج و اثرپذیری مطلوب هم همراه خواهد بود.

دکتر سیامک زارعی‌قنواتی، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم همچون گذشته و حتی بهتر از قبل ارتباطات بسیارخوبی در سطح بین‌الملل برقرار نماییم و  حوزه مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام می‌نماید.

* توضیح فرهیخت: 

ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی این نشست های بین المللی، یادآور می شود عنوان این نشست در خبر اصلی و منتشره از سوی وبدا، به اشتباه: دومین گردهمایی سفرا و دیپلمات های مقیم آسیایی، اروپایی و آفریقایی» ذکر شده بود که با توجه به این که تاکنون اولین گردهمایی این سفرا با موضوع و محوریت گردشگری سلامت در مشهد برگزار نشده که بخواهد دومین آن برپا شود، لذا برپایی این نشست با این عنوان، فاقد وجاهت ثبت در بانک اطلاعاتی فرهیخت شناخته شد و به برپایی نشست سفرا ... در حاشیه گردهمایی.... تغییر یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به نظر وارده به تریبون آزاد فرهیخت مراجعه فرمایید.  

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8415


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها