دیپلماسی❜ دانشگاهی/ سفر رؤسای دانشگاه مراد قاری اف ترکمنستان به مشهد و بازدید از دانشکده داروسازی و دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی

  • بازدید: ۹۳
دانشگاهی/ سفر رؤسای دانشگاه مراد قاری اف ترکمنستان به مشهد و بازدید از دانشکده داروسازی و دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در راستای گسترش مناسبات علمی و بین المللی دو نفر از مسئولین دانشگاه  مراد قاری اف ترکمنستان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند.

به گزارش وب دا، در  این بازدید، دکتر محمد قلی آتا قارایوف و تاچمراد دوردی یوف از دانشگاه مراد قاری اف ترکمنستان از دانشکده داروسازی و دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشستی ،با بیان اینکه  سلامتی فارغ از مرز و سرزمین است اظهار کرد: همه ما مفتخریم که خادمان بشریت در نشر علم و سلامت هستیم و ارتباط بین کشورها را باعث افتخار و مباهات می دانیم.

دکتر شاپور بدیعی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علاه بر آموزش و تربیت دانشجویان، نظام ارائه خدمات سلامت را مدیریت می کند و همواره یک الگوی بسیار برجسته برای سازمان جهانی بهداشت در تربیت نیروی انسانی در حوزه های مورد نیاز است و ما مفتخریم که همکاری های بین المللی گسترده ای با مراکز مختلف و کشورهای منطقه داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه دانشکده داروسازی مشهد با داشتن اساتید برجسته و فرهیخته جایگاه بسیار ویژه ای در نظام علوم پزشکی کشور داشته است اظهار امیدواری کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و ترکمنستان ، این بازدید زمینه ساز گسترش بیشتر همکاری های علمی و اجرایی شود.

 وی تصریح کرد:  دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از برترین دانشگاه های کشور در زمینه آموزش، درمان، بهداشت و پژوهش است و دانشکده داروسازی این دانشگاه، دارای ١٨ دانشمند یک درصد پر استناد جهان و اساتید ممتاز کشوری است. 

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های علمی و آموزشی این دانشکده اظهار کرد: این مجموعه با کسب رتبه دوم کشوری در رتبه بندی شانگهای و QS ، از دانشکده های برتر داروسازی بوده و با داشتن اساتید بنام و معتبر ملی و بین المللی، با جذب دانشجویان بین الملل در دوره دکتری عمومی و تخصصی، در آموزش و تربیت نیروهای متخصص دارویی در حوزه بین الملل ، فعالانه عمل کرده و نقش پر رنگی دارد.

در ادامه دکتر آتاقاریوف ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مشاهده توانمندی دانشکده داروسازی گفت: با توجه به تخصص رشته تحصیلی داروسازی خودم و پیشینه علمی و پژوهشی دانشکده داروسازی مشهد و اهمیت سلامت انسان ، مایلم که با مجموعه دانشکده داروسازی مشهد به تبادل نظر پرداخته و فعالیت های پژوهشی و بین المللی بویژه در حوزه گیاهان دارویی داشته باشیم‌.





:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6983


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان