دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار و توافق رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تولیت آستان حسینی در کربلا

  • بازدید: ۴۰۹
دانشگاهی/ دیدار و توافق رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تولیت آستان حسینی در کربلا
دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شیخ ابوالمهدی کربلایی تولیت آستان قدس امام حسین(ع) به منظور توسعه همکاری های آموزشی، علمی و پژوهشی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش وب دا، در این نشست  در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش ، بهداشت و درمان بین دو طرف بحث و تبادل نظر شد که مهمترین دستاوردهای این جلسه انعقاد دو تفاهم نامه همکاری با دو دانشگاه وابسته به عتبه ( دانشگاه الزهرا و دانشگاه الوارث الانبیاء) در زمینه حوزه آموزش و پژوهش و همچنین در حوزه بهداشت و درمان، و همکاری با بیمارستان تخصصی امام زین العابدین(ع) و سرطان شهر کربلا بود.

در این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه های تامین نیروی های انسانی از جمله نیروهای متخصص، جراح و آزمایشگاهی و برگزاری دوره های بلند مدت و کوتاه مدت برای متخصصین دانشگاههای مذکور همکاری لازم را با تولیت آستان قدس امام حسین (ع) داشته باشد.

در این نشست دکتر مجید غیور مبرهن معاون پژوهش و فناوری، جناب آقای دکتر ابوالفضل خواجوی راد معاون آموزشی، خانم دکتر رضوی رئیس دانشکده داروسازی و دکتر آوان رئیس پژوهشکده علوم پایه دانشگاه نیز حضور داشتند.

راه‌اندازی ۲ دانشکده در عراق توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهدگزارش دیگر حاکی است:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد: راه‌اندازی دو دانشکده در عراق توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما با دانشگاه‌های الزهرا(س) و وارث‌الانبیاء عراق که زیرمجموعه آستان قدس حسینی است، ۲ قرارداد منعقد کرده‌ایم که براساس آن راه‌اندازی دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) و دانشکده پرستاری دانشگاه وارث‌الانبیاء عراق با دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود.

دکتر محمدعلی کیانی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح بیماری‌های نوپدید با منشا ویروسی و دستاوردهای علمی و تعاملات بین‌المللی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه‌های کشور عراق در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به همکاری‌های این دانشگاه با سازمان یونسکو بیان کرد: برای اولین مرتبه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از افراد برنده جایزه نوبل، کورت وتریچ، حاضر شد تا به عنوان یکی از اعضای شورای حکام منطقه‌ای یونسکو که در مشهد مستقر است، با این دانشگاه همکاری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه قرارداد همکاری با دانشگاه ملی تاجیکستان نیز عمدتا در زمینه آموزش به اساتید آنجا و پذیرش دانشجویان از این کشور بوده، عنوان کرد: علاوه بر راه‌اندازی ۲ دانشکده در عراق توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درخواست‌هایی برای راه‌اندازی بیمارستان‌های جدیدالاحداث خصوصا یک بیمارستان زنان نیز. مطرح شد که در حال کار روی این موضوع هم هستیم.  

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت بیماری کرونا عنوان کرد: کرونا تمام نشده است. با توجه به وضعیت و آمار مبتلایان به این بیماری در کشورهای دیگر اینکه تصور کنیم این بیماری تمام شده و همه چیز به حالت عادی خود بازگشته، منتفی است و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

کیانی افزود: در حال حاضر در پیک کرونا قرار نداریم و شرایط باثبات است؛ با این حال علی‌رغم تمام تلاش‌ها میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از میانگین کشوری پایین‌تر است. تاکید ما بر این است که شهروندان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: افزایش درک مردم نسبت به موضوع سلامت از این جهت اهمیت دارد که اگر دچار یک بیماری نوپدید شدیم، عملا از قبل واکسینه علمی شده باشیم. از همین رو آنچه که در حال حاضر برای ما اهمیت دارد، افزایش سطح سواد سلامت جامعه است.

دکتر مجید غیور مبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: دانشگاه در بخش بین‌الملل توانستیم ارتباطات خوبی ایجاد کند. همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با برنده جایزه نوبل در رنکینگ‌ها بر افزایش ارتباطات و اعتبار آن تاثیرگذار است. همچنین در نشستی که در سفر به سوئیس با مسئولان سازمان بهداشت جهانی و یونسکو داشتیم، دانشگاه آمادگی خود را برای عقد قراردادهای بین‌المللی اعلام کرد. در لیون با مرکز پاول بوکوس(Institut Paul Bocuse) هماهنگی‌های خوبی داشته و قرارداد خوبی منعقد کردیم.

وی در خصوص سفر به تاجیکستان نیز افزود: به دعوت رئیس دانشگاه ملی تاجیکستان و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد سفری به این کشور داشته و قراردادهای خوبی جهت همکاری ۲ دانشگاه امضا کردیم. همچنین ۲ جلسه با وزیر بهداشت آن کشور و بازدیدی از یک بیمارستان داشتیم تا هم برنامه‌ریزی جهت همکاری‌های علمی را سامان داده و هم در زمینه گردشگری سلامت با آن‌ها همکاری کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بخشی از بیماران تاجیک روز آینده برای درمان به مشهد خواهند آمد. گردشگری سلامت بازار بزرگی در دنیا دارد و پزشکان ما هم ظرفیت زیادی برای نقش‌آفرینی در این زمینه دارند.

غیور مبرهن ادامه داد: سفر بعدی ما به عراق بود. طی عقد یک قرارداد با طرف عراقی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وظیفه تامین اساتید دانشکده داروسازی در دانشگاه الزهرا(س) کربلا و دانشکده پرستاری دانشگاه وارث‌الانبیا این کشور را بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده اتفاقات خوبی در سال‌های آتی شکل بگیرد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح بین‌المللی به آنچه که باید برسد. باید توجه داشت منابع انسانی در کشور ما بسیار غنی است و تاجیکی‌ها و عراقی‌ها نیز به همین دلیل تاکید داشتند ما ترجیح می‌دهیم به جای دیگران با ایرانی‌ها همکاری کنند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8494


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها