دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار رئیس مؤسسه علمی ـ کاربردی الآفاق لبنان با دکتر کافی و امضاء تفاهم‌نامه میان دو طرف

  • بازدید: ۴۰۱
دانشگاهی/ دیدار رئیس مؤسسه علمی ـ کاربردی الآفاق لبنان با دکتر کافی و امضاء تفاهم‌نامه میان دو طرف

 دکتر فادی مرعی ناصر رئیس مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان روز سه‌شنبه 15 تیرماه 1400 با حضور در دانشگاه با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی نیز حضور داشت، دکتر فادی مرعی ناصر در معرفی مؤسسه الآفاق بیان داشت که این مؤسسه دارای سه شعبه در لبنان است و دارای 4500 دانش‌آموز و دانشجو می‌باشد که متمرکز به آموزش رشته‌های علمی کاربردی ـ دانشگاهی است. رئیس مؤسسه الآفاق نام دانشگاه فردوسی مشهد را در لبنان پرآوازه دانست و اولویت دانش‌آموزان و دانشجویان لبنان را برای ادامه تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد. وی ابراز امیدواری کرد پس از امضاء تفاهم‌نامه میان دانشگاه فروسی مشهد و مؤسسه علمی کاربردی الآفاق حضور دانشگاه فردوسی مشهد در لبنان پررنگ‌تر از گذشته گردد.

دکتر محمد کافی نیز ضمن خیر مقدم به دکتر فادی با اشاره به پیشینه، بیش از یک دهه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های لبنان، تجربه موفق دکتر قبول در طی چهار سال مأموریت و تدریس در کشور لبنان را زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌ای میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور لبنان در طی چند سال اخیر دانست که این مهم می‌تواند با مؤسسه علمی و کاربردی الآفاق نیز عملیاتی شود. وی بیان داشت دانشگاه فردوسی مشهد با عنایت به واقع شدن در شهری که مرقد مطهر امام رضا (ع) در آن قرار دارد، آمادگی برگزاری انواع دوره‌های آموزشی، زیارتی و گردشگری را دارد و هم‌چنین تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان و دانشجویان لبنانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد را دارند، قائل می‌شود.

پس از این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسه علمی کاربردی الآفاق لبنان میان دکتر قبول و دکتر فادی مرعی ناصر به امضاء رسید که در ذیل این تفاهم‌نامه عمومی، چهار قرارداد اجرایی در حوزه‌های آموزش زبان فارسی، برگزاری دوره‌های آزاد، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان معرفی شده از سوی مؤسسه الآفاق در دانشگاه فردوسی مشهد تعریف و برنامه‌ریزی شد.    


1400041702


1400041703

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8004


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها