دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار اکتاورنو علومودرن سفیر کشور اندونزی در ایران با دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد
-
۱۲ اسفند ۱۳۹۷
-
بازدید: ۲۵۱
اکتاورنو علومودرن سفیر اندونزی در ایران با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و در خصوص توسعه همکاری های علمی دو کشور با وی گفتگو نمود. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار که عصر روز پنجشنبه 9 اسفند ماه 97 در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن تمجید از رشد علم و فناوری در کشور اندونزی به معرفی ظرفیتهای دانشگاه فردوسی مشهد ...
... در بخشهای آموزشی، پژوهشی و فناوری پرداخت و دانشگاه فردوسی مشهد را در زمره دانشگاههای برتر کشور در عرصه همکاریهای بینالمللی معرفی نمود و اظهار داشت: تحصیل بیش از 1750 دانشجو و دانشپذیر از 23 کشور جهان نشانه رشد علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.دکتر محمد کافی سطح روابط دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاههای اندونزی را مناسب ندانست و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای امضاء تفاهمنامه با دانشگاههای برتر کشور اندونزی و برگزاری همایشها و پژوهشهای مشترک را اعلام کرد.اکتاورنو علومودرن سفیر اندونزی در ایران، دانشگاه فردوسی مشهد را یک دانشگاه برتر و بینالمللی در ایران معرفی کرد و ضمن تمجید از پیشرفت این دانشگاه، حضور خود در دانشگاه فردوسی مشهد را دلیل اهتمام کشور اندونزی برای گسترش همکاریها با این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حوزه کشاورزی، نانو، علوم و آموزش زبان فارسی آماده همکاری هستیم و افزود: مقدمات لازم برای امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاههای برتر اندونزی با دانشگاه فردوسی مشهد در حال انجام است.در این دیدار دکتر احسان قبول، مدیر همکاریهای علمی بینالمللی و امور دانشجویان غیرایرانی، گزارشی در خصوص همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاههای اندونزی ارائه داد و تحصیل ده دانشجوی کشور اندونزی را آغازی مناسب برای روابط دو طرف توصیف کرد و آمادگی مدیریت بینالملل این دانشگاه را برای گسترش روابط در دیگر عرصههای علمی بینالمللی بیان داشت.در این دیدار که رایزن علمی – فرهنگی کشور اندونزی حضور داشت بنا شد در اولین فرصت غرفه آشنایی با کشور اندونزی در دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شود و سفارت اندونزی نیز انواع پوسترها و بروشورها و اطلاعیههای مرتبط با دانشگاه فردوسی مشهد را به اطلاع دانشگاههای اندونزی برساند.
:: لینک کوتاه مطلب ::
farhikhtt.ir/post/913
موضوعات: