دیپلماسی❜ دانشگاهی / دکتر زارعی قنواتی: کلانشهر مشهد در حوزه دیپلماسی سلامت کشور پیشگام است

  • بازدید: ۴۰۸
دانشگاهی / دکتر زارعی قنواتی: کلانشهر مشهد در حوزه دیپلماسی سلامت کشور پیشگام است
دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نظر داریم تا دیپلماسی سلامت را در کشور فعال کنیم و مشهد پیشگام این عرصه است.

دکتر سیامک زارعی‌قنواتی در گردهمایی بین‌المللی ارتقای ارتباطات علمی و گردشگری که در تالار شهید سلیمانی مجمتع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانمندی زیادی در عرصه‌های جذب دانشجوی بین‌الملل، توریسم و سلامت انجام تحقیقات و تبادلات با دیگر کشور‌ها و دیگر موضوعات حوزه بین‌الملل دارد و این دانشگاه همواره بین رتبه‌های اول و دوم کشور بوده و در سطح بین‌الملل هم رتبه ۱۵۰ شانگهای، ۵۰۰ تایمز و زیر ۱۰۰ آسیا و منطقه را داراست.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشهد از نظر طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی در رتبه‌های اول و دوم کشور جای دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌های مشترک با موضوعات کرونا و غیرکرونا در مشهد اجرا شده و منجر به چاپ مقالات فاخر گردیده است، طرح‌هایی که در حوزه‌های پیشگیری و درمان هم مثمرثمر واقع شده است.

دکتر زارعی‌قنواتی اضافه کرد: با بهبود وضعیت کرونا در نظر داریم این جلسات را به‌صورت مستمر برگزار نماییم و برنامه‌ای که ابتکار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و مشابه آن در هیچ جای دیگر برگزار نشده است.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در نظر داریم تا دیپلماسی سلامت را در ایران فعال کنیم و مشهد پیشگام کشور در این عرصه است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه اساتید برتر یک درصدی جهان در ردیف دانشگاه‌های با بالاترین آمار در سطح کشور بوده و در سایر موضوعات علمی و پژوهشی هم غالباً در رتبه‌های اول و دوم کشور و منطقه قرار داشته است و این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا در حال رقابت است.

دکتر زارعی‌قنواتی افزود: بدون شک شاهد ارتباطات بسیارخوبی پس از برگزاری این گردهمایی میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کشور‌های حاضر در این رویداد بین‌المللی خواهیم بود تا شاهد توسعه بیش از پیش جذب توریسم سلامت، دانشجویان خارجی و تبادل اساتید باشیم.

وی گفت: پس از این رویداد جلسات تخصصی را با تک تک سفرا و مسئولان مربوطه از کشور‌های حاضر خواهیم داشت تا برنامه‌ها را به‌صورت عملیاتی اجرا کنیم و صرفاً به برگزاری جلسات و امضای تفاهم نامه بسنده نشود.








:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8414


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها