دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، برپایی دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی اوقات فراغت در مشهد

  • بازدید: ۴۳۸
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت:  ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، برپایی دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی اوقات فراغت در مشهد
دانشگاه امام رضا ع

دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی نیمه مجازی اوقات فراغت در تاریخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط دانشگاه امام رضا(ع)، در شهر مشهد برگزار خواهد شد. 

ساختار سازمانی همایش:

آقای دکتر مرتضی رجوعی (رئیس کنفرانس)

آقای وحید ساعت چیان (دبیر کنفرانس)

آقای دکتر مهدی طالب پور (دبیر علمی)

آقای رضا امین زاده (دبیر اجرایی)

آقای دکتر فرزام فرزان (دبیر اجرایی)

آقای محمد حسن عبداللهی (دبیر اجرایی)

آقای دکتر یعقوب بدری آذرین (دبیر اجرایی)

اطلاعات مهم کنفرانس

تاریخ برگزاری: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

تاریخ میلادی: 2023-05-17

مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۴۰۲/۲/۱۵

اعلام نتایج داوری اصل مقاله: ۱۴۰۲/۲/۲۵

سازمان علمی برگزار کننده همایش: دانشگاه امام رضا ع 

شهر همایش: شهر مشهد

استان همایش: استان خراسان رضوی

محورهای اصلی کنفرانس:

ورزش و تربیت بدنی، کسب و کار

--------------

فناوری های دانش بنیان در کسب و کارهای ورزشی

نوآوری های کاربردی در توسعه کسب وکارهای ورزشی

غنی سازی اوقات فراغت ورزشی در اقشار مختلف (سالمندان، جوانان، شاغلین و ....)

غنی سازی اوقات فراغت در تربیت بدنی آموزش و پرورش

اوقات فراغت ورزشی در مناطق محروم و کم برخوردار

اوقات فراغت ورزشی و جوامع خاص (بیماران، معلولین، نابینایان، ناشنوایان و ....)

تفریحات سالم اسلامی ایرانی با رویکرد جایگزینی در اوقات فراغت ورزشی

الگوهای گذران اوقات فراغت ورزشی در جوامع بین الملل

مباحث نوین در مدیریت اوقات فراغت ورزشی اقشار مختلف جامعه

وب سایت همایش: اینحا را کلیک فرمایید

پوستر همایش:

خبر تکمیلی: ارسال 108 مقاله علمی به همایش ملی - بین‌المللی «اوقات فراغت» ۱۴۰۲-۰۲-۲۴

دبیر علمی همایش ملی - بین‌المللی «اوقات فراغت» که به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می شود، از ارسال 108 مقاله علمی به دبیرخانه برگزاری این همایش خبر داد.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر مهدی طالب‌پور با اعلام این خبر گفت: با فراخوان صورت گرفته  108 مقاله علمی به دبیرخانه برگزاری سومین همایش ملی و دومین همایش بین المللی «اوقات فراغت» واصل شده است.

وی «فناوری‌های دانش بنیان در کسب و کارهای ورزشی» و «غنی سازی اوقات فراغت ورزشی در اقشار مختلف (سالمندان، جوانان، شاغلین و ....)» را دو محوری عنوان کرد که بیشترین مقالات دریافتی را به خود اختصاص داده است.

ثبت در پایگاه استنادی جهان اسلام

دکتر طالب‌پور با اشاره به ثبت همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، گفت: سومین همایش ملی بین المللی اوقات فراغت با توجه به اهمیت و سطح علمی بالای آن در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی https://conf.isc.ac/fa/ و با کد اختصاصی ۰۲۲۳۰-۷۱۹۰۶ نمایه شده است و تمامی مقالات پذیرفته شده در این همایش از امتیاز پژوهشی بهره‌مند می‌شوند.

 این استاد دانشگاه افزود: بر اساس مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تنها همایش‌‌ها و کنگره‌‌های ثبت شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)   دارای اعتبار علمی بوده و امتیاز پژوهشی و نمره پایان ‌نامه صرفاً به مقالات ارائه شده در همایش‌های نمایه شده در ISC تعلق خواهد گرفت. 

دکتر طالب‌پور، فناوری‌های دانش‌بنیان در کسب و کارهای ورزشی، نوآوری‌های کاربردی در توسعه کسب وکارهای ورزشی، غنی‌سازی اوقات فراغت ورزشی در اقشار مختلف، اوقات فراغت ورزشی در مناطق محروم و کم برخوردار، اوقات فراغت ورزشی و جوامع خاص و غنی سازی اوقات فراغت در تربیت بدنی آموزش و پرورش را محورهای این همایش عنوان کرد.

عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه فردوسی در ادامه، تفریحات سالم اسلامی ایرانی با رویکرد جایگزین در اوقات فراغت ورزشی، الگوهای گذران اوقات فراغت ورزشی در جوامع بین الملل و مباحث نوین در مدیریت اوقات فراغت ورزشی اقشار مختلف جامعه را از دیگر محورهای همایش بین المللی اوقات فراغت برشمرد.

شایان ذکر است، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی «اوقات فراغت» را در راستای تحقق شعار سال 1401 (اشتغال، تولید، دانش بنیان) و منویات مقام معظم رهبری و ماموریت‌های دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی، با رویکرد کسب و کار دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و سلامتی و تندرستی در اقشار مختلف جامعه با میزبانی مشترک دانشگاه های تبریز، مازندران و شیراز 27 و 28 اردیبهشت ماه به صورت نیمه حضوری برگزار می‌کند.

خبر تکمیلی:

رییس دانشگاه امام رضا(ع) خبر داد: برگزاری دومین همایش بین‌المللی اوقات فراغت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه امام رضا(ع) از برگزاری دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی نیمه‌مجازی اوقات فراغت خبر داد.

دومین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی نیمه‌مجازی اوقات فراغت با حمایت مرکز تربیت بدنی آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه‌های امام رضا(ع)، تبریز، مازندران و شیراز به صورت نیمه‌مجازی با تمرکز بر مسیرها و تحولات دانش‌بنیان در علوم ورزشی برگزار می‌شود.

دکتر مرتضی رجوعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزبانی دانشگاه امام رضا(ع) از همایش اوقات فراغت گفت: یکی از سیاست‌های کلان آستان قدس کسب مرجعیت علمی در حوزه‌های مرتبط با خدمات، فرهنگی و در زمینه‌های هویت‌ساز است. در فناوری نرم موضوع زندگی سالم مطرح و باز در همین بخش، شکل و چگونگی گذران اوقات فراغت، یکی از عناصر اصلی محسوب می‌شود. چه در خصوص نونهالان، چه در خصوص جوانان و سالمندان، مساله ورزش و اوقات فراغت موضوعی مهم و قابل توجه است.

وی در رابطه با همکاری دانشگاه‌ها با وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در خصوص حل فقر حرکتی در جامعه و آمارهای نگران‌کننده از بی‌توجهی به ورزش در مدارس گفت: دانشگاه یک برنامه کلی دارد و می‌خواهد یافته‌های علمی‌اش را در عرصه جامعه پیاده‌سازی کند. نمی‌خواهیم پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها خاک بخورد بدون اینکه آحاد مردم از آن‌ها استفاده کنند. مذاکراتی صورت گرفته تا این پژوهش‌ها مورد استفاده ادارات کل استان قرار گیرد.

رییس دانشگاه امام رضا (ع) گفت: بیش از پنج سال است که در گرایش مدیریت ورزشی، رشته اوقات فراغت و در حوزه کادرسازی نیز ورود کرده است. هم معلمان ورزش در آموزش و پرورش و هم مربیان ورزشی زیادی نیز تربیت شده‌اند.

وی افزود: به همین منظور سلسله همایش‌های مرتبط با اوقات فراغت را آغاز کردیم و ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ ماه به صورت نیمه‌مجازی، دومین همایش بین‌المللی را برگزار خواهیم کرد.

رجوعی در خصوص انتقادات از شرکت‌کنندگان خارجی در این همایش گفت: در هیچ کجای دنیا در یک همایش بین‌المللی از اقصی‌نقاط دنیا دریافت اثر صورت نمی‌گیرد. ما هم اولویت‌مان دانشگاه‌های منطقه و مسلمان بوده و کشورهای عراق و افغانستان که از آن‌ها دانشجو هم داریم در این همایش حضور دارند.

وی افزود: مبانی فکری این همایش در سال گذشته با توجه به شعار سال پایه گذاری شد. اهداف همایش را پیوند میان صنعت ورزش و مبانی دانشگاهی مبنا قرار دادیم. در حوزه‌ فراغت، فعالیت‌های دانش‌بنیان رو به افزایش است و اقشار جامعه هم به سمت تناسب اندام، سلامتی با ورزش و... به صورت علمی حرکت کرده‌اند. می‌خواهیم از این طریق به سمت شناخت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در ورزش حرکت کنیم و به سمت تجاری‌سازی دستاوردها و محصولات حوزه ورزش برویم.

رجوعی تصریح کرد: امیدوارم به نتایجی ملموس و عینی در این خصوص دست یابیم. با روندهای موجود در حوزه اجتماع، به ویژه پیری جمعیت، توجه به آمادگی جمعیت و سلامتی آن، اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند و باید با جریان‌سازی و الگوسازی در این حوزه، نقشی ویژه در این زمینه ایفا کند. در سطح راهبردی و عملیاتی نیز امیدوارم به توفیقاتی دست یابیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2143


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها