دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۱۷ بهمن ۱۴۰۳، برپایی جشنواره بین‌المللی شعر و نماهنگ «مژده وصل» در مشهد به همت دانشگاه آزاد اسلامی

  • بازدید: ۲۴۷
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۱۷ بهمن ۱۴۰۳، برپایی جشنواره بین‌المللی شعر و نماهنگ «مژده وصل» در مشهد به همت دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه آزاد مشهد

مرادی خبر داد؛ میزبانی دانشگاه آزاد مشهد از جشنواره بین‌المللی «مژده وصل»/ جشنواره به ۴ زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره بین المللی شعر و نماهنگ «مژده وصل» به میزبانی مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن مرادی اظهار کرد: این جشنواره با موضوع امام زمان (عج) و با محورهای غیبت و ظهور امام زمان(عج)، سیره حکومتی امام زمان(عج) ، انتظار و ویژگی های منتظران و نگرش مهدوی و موعود باوری در ادیان و مذاهب و در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پوستر جشنواره ملی شعر و نماهنگ «مژده وصل» در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد یادآور شد: پیش نشست های این جشنواره در قالب شب های شعر در چند شهرستان استان مثل نیشابور، سبزوار و تربت جام به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد و پیش بینی ما این است که در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر مخاطب در این جشنواره داشته باشیم.

مرادی ادامه داد: پذیرش آثار به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی است و با توجه به حضور سالانه چند هزار زائر اردو زبان در مشهد، تصمیم گرفتیم زبان اردو را هم به جشنواره بیفزاییم.

مرادی با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره محور همه برنامه های جشنواره امامت و مهدویت در دوره چهارم است اظهار کرد: این زیارت در جشنواره مژده وصل، نیز بخش ویژه جشنواره ما را تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه به دانشجویان اتباع در این جشنواره توجه ویژه شده است گفت: بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی اتباع در استان داریم که با محوریت زیارت جامعه کبیره در جشنواره مژده وصل تولید اثار هنری داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری بقیه نهادها با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای بهتر برگزار شدن جشنواره مژده وصل افزود: حوزه علمیه مشهد، صدا و سیما، دانشگاه فردوسی و بقیه دانشگاههای سطح استان در برگزاری مطلوب این جشنواره با ما همکاری دارند. واحد بین الملل آستان قدس رضوی نیز که دارای ظرفیت های گسترده ای است به ما کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی صاحب جامعه دانش آموزی بزرگی است گفت: به دانش آموزان هم در این جشنواره توجه شده و این قشر هم در جشنواره ما حضور خواهند داشت.

به گفته مرادی اختتامیه جشنواره مژده وصل ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ در مشهد برگزار می شود و علاقمندان به شعر و ادب و هنر در سراسر کشور می توانند پس از اعلام شروع ثبت نام جشنواره، تا اول دی ماه سروده ها و اشعار خود را در قالب های شعر و تصنیف، قطعه ادبی ، دلنوشته ، نماهنگ و پادکست از طریق سامانه emamat.iau.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

گفتنی است؛ جشنواره بین المللی شعر و نماهنگ "مژده وصل" از مجموعه برنامه های چهارمین دوره جشنواره سراسری علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی است که همزمان با میلاد امام زمان ، در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود.

 علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

پایان خبر

یادآور می شود نیمه ی شعبان در سال ۱۴۰۳، برابر با ۲۶ بهمن است.

خبر تکمیلی: پوستر جشنواره ملی شعر و نماهنگ «مژده وصل» دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد

طی مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاونین و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه ، مدیر عامل موسسه امامت و مهدویت و نمایندگان نهادها و سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد و استان خراسان رضوی برگزار شد، از پوستر جشنواره ملی شعر و نماهنگ «مژده وصل» رونمایی شد.

پوستر جشنواره ملی شعر و نماهنگ «مژده وصل» دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد+ تصاویر

این جشنواره در پنج محور «زیارت جامعه کبیره، غیبت و ظهور امام زمان(عج)، سیره حکومتی امام زمان(عج) ، انتظار و ویژگی های منتظران و نگرش مهدوی و موعودباوری در ادیان و مذاهب » و سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد برگزار می گردد.

اختتامیه جشنواره 17 بهمن برگزار خواهد شد و علاقمندان به شعر و ادب و هنر در سراسر کشور می توانند پس از اعلام شروع ثبت نام جشنواره، تا اول دی ماه سروده ها و اشعار خود را در قالب های شعر و تصنیف، قطعه ادبی ، دلنوشته ، نماهنگ و پادکست از طریق سامانه emamat.iau.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. ثبت نام این جشنواره به زودی آغاز می گردد.

علاقمندان می توانند برای اطلاع بیشتر با شماره های 09153129008 و 36630248 دبیرخانه جشنواره تماس و یا به کانال این جشنواره در ایتا https://eitaa.com/mozhde_vasl مراجعه نمایند.

جشنواره ملی شعر و نماهنگ "مژده وصل" از مجموعه برنامه های چهارمین دوره جشنواره سراسری علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی است که همزمان با میلاد امام زمان ، در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8606


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم تازه ها

آرشیو توضیح

مخاطبانی که فرصت زیادی برای «فرهیخت گردی» ندارند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن ، اهم تازه ها و یافته های مطالعاتی اخیر فرهیخت را در «یک نگاه» ببینند و بخوانند، ما آنها را ذیل این بخش گرد هم آورده ایم.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو