دیپلماسی❜ دانشگاهی/ بازدید دکتر محمد اقبال چودری، دانشمند برجسته پاکستانی از دانشگاه فردوسی مشهد + گلایه های فرهیخت +ویدئو

  • بازدید: ۱۶۳
دانشگاهی/ بازدید دکتر محمد اقبال چودری، دانشمند برجسته پاکستانی از دانشگاه فردوسی مشهد + گلایه های فرهیخت +ویدئو
دانشگاه فردوسی مشهد
اشاره:

«دکتر محمد اقبال چودری، دانشمند برجسته جهان اسلام و مدیر کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) از دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرد.» ... این تمام اطلاعاتی است که ما در این باره داریم و از اینجا به بعد گزارش، یافته های فرهیخت است.

گلایه های فرهیخت:

گلایه های فرهیخت: هرچند می خواستیم این گلایه را انتهای این صفحه ذکر کنیم، اما از آنجایی که خبر اصلی، نواقص بسیار زیادی دارد و در واقع سر و ته اصل خبر، دو سطر هم نمی شود، لذا می بایست همین ابتدا یادآوری می کردیم.

این که متأسفانه و در کمال تعجب، فقط ویدئوی این بازدید در وبگاه دانشگاه فردوسی مشهد و در بخش صفحه ی تلویزیون اینترنتی دانشگاه درج شده و هیچ اطلاعات تکمیلی از جمله تاریخ و مکان این بازدید و سایر جزئیات مهم ذکر نشده است!

از همه عجیب تر، گزارش خبری کامل این بازدید مهم، علی رغم گذشت چند روز، هنوز در وبگاه خبری دانشگاه فردوسی مشهد درج نشده است! 

اما از آنجایی که این ویدئو سه روز پیش در صفحه ی آپارات دانشگاه فردوسی مشهد درج شده، حدس می زنیم این دیدار، پیش از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ صورت گرفته باشد و از روی تصاویر، شاهدیم که این بازدید، از «مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد» و یک آزمایشگاه فنی صورت گرفته است.

طنز گل آقای فرهیخت:
طنز گل آقای فرهیخت: شما رو به خدا ببینید به چه روزی افتادیم؟ این روزها همسایه ی عرب مان عربستان در حال ساخت ابرشهر هوشمند نئوم ۱۷۰ کیلومتری است، اونوقت ما تو دومین کلان شهر ایران، شب و روز منتظریم یک چهره ی علمی شاخص خارجی وارد مشهد ما بشه و حالا که این اتفاق افتاده، جز یک ویدئویی یک دقیقه ای و یک و نیم سطر اطلاعات ناقص، هیچ چیز دیگه ای نداریم و باید با دیدن این یک دقیقه ویدئو، بفهمیم در قطب علمی و آکادمیک شمال شرق کشور چی به چیه؟!  
آشنایی بیشتر با پروفسور محمد اقبال چودری

بررسی کارنامه علمی پروفسور محمد اقبال چودری بیانگر فعالیت گسترده این چهره علمی است. وی ۱۱۷۵ مقاله تحقیقاتی در زمینه‌های شیمی‌ آلی و زیست‌آلی در مجلات مطرح بین‌المللی منتشر کرده است. فعالیت‌های این شیمیدان به نگارش مقاله در ژورنال‌های مطرح محدود نمی‌شود؛ وی ۷۶ کتاب به رشته تحریر درآورده است. همچنین ۴۰ اختراع توسط پروفسور چودری ثبت شده است.

مقالات و تحقیقات چودری بیش از ۲۷ هزار و ۴۰۷ بار توسط محققان سراسر جهان مورد استناد قرار گرفته است. همچنین ۹۴ دانش‌پژوه با ملیت‌های مختلف توانسته‌اند تحت نظارت مستقیم وی در مقطع دکتری دانش‌آموخته شوند. «آکادمی جهانی علوم»، «آکادمی علوم جهان اسلام»، «آکادمی علوم پاکستان» و «انجمن سلطنتی شیمی»، وی را به عنوان عضو منتخب برگزیده‌اند.

به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، جوایز علمی متعددی مانند «جایزه مصطفی(ص)» و «جشنواره خوارزمی» تا کنون به وی اعطا شده است. این شیمیدان توانسته است جوایزی مانند «کامستک»، «جایزه دانشمند جوان» و «جایزه پروفسور عبدالسلام» را هم از آن خود کند.

پروفسور محمد اقبال چودری برگزیده مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی (ص) ۲۰۲۱ رئیس مرکز ICCBS، دانشگاه کراچی متولد سال ۱۹۵۹ پاکستان به دلیل اثر کشف مولکول‌های جذاب با کاربرد‌های درمانی در حوزه شیمی آلی زیستی دریافت کرده است.

پروفسور چودری به طرز ماهرانه‌­ای از درک عمیق خود از اصول شیمیایی و فرایند‌های بیولوژیکی در کشف تعداد زیادی مولکول جذاب با کاربرد‌های درمانی بالقوه استفاده کرده است. 

گفتنی است پروفسور محمد اقبال چودهری (اردو: محمد اقبال چودھری؛ زادهٔ ۱۱ سپتامبر ۱۹۵۹) دانشمند در زمینه شیمی آلی اهل پاکستان است. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون هلال امتیاز شده‌ است.

مشاهده ی ویدئو:

>>> مشاهده ی ویدئو در صفحه ی آپارات اندیشکده....

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1652


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان