دیپلماسی❜ دانشگاهی/ انعقاد ١۰ تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و دانشگاه های مختلف جهان

  • بازدید: ۲۹۷
دانشگاهی/ انعقاد ١۰ تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و دانشگاه های مختلف جهان
دانشگاه علوم پزشکی

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در راستای توسعه علمی، تحقیقاتی و آموزشی، ١۰ تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و سایر دانشگاه های جهان منعقد شده است.

دکتر شاپور بدیعی در گفتگو با وب دا با ذکر این نکته که این تفاهم نامه ها از ابتدای دولت سیزدهم با کشورهای عراق، تاجیکستان، آلمان، افغانستان و دیگر کشورها به امضا رسیده است، خاطر نشان کرد: آخرین تفاهم‌نامه امضا شده با دانشگاه چاریف ترکمنستان بود که میان دکتر محمد علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و الله وردی غفور اف رییس دانشگاه ترکمنستان در نهاد ریاست جمهوری و در حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و قربانقلی بردی محمداف، رهبر ملی ترکمنستان و رئیس مجلس «خلق مصلحتی» این کشور به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه اهمیت موضوع بسیار مهم سلامت در ایام بحران کرونا به‌خوبی دیده شد بحرانی که به پاندمی تبدیل شد و تمامی کشورهای جهان را درگیر خود کرده بود و نشان داد که سلامت مربوط به جغرافیای خاصی نیست، خاطرنشان کرد: معتقدیم همکاری‌های مشترک در حوزه بین‌الملل موجب توسعه ارتباطات بین‌الملل و انتقال تجربیات ارزنده طرفین این قرارداد به یکدیگر می‌شود.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: یکی از افتخارات ما نظام شبکه‌‌های بهداشت درمانمان است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سلامت را به نزدیک‌ترین نقطه به محل سکونت و کار مردم برده و پس از توسعه فعالیت‌های سلامت در داخل کشور، شاهد توسعه همکاری‌‌های بین‌المللی در حوزه سلامت هستیم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با امضای قراردادهای همکاری مشترک با کشورهای مختلف جهان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌‌های کشور در این حوزه بوده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای همه ما که توفیق خدمت در شهر امام هشتم(ع) را داریم خدمت‌رسانی به مهمانان غیرایرانی امام رضا(ع) یک افتخار بزرگ است، بیان کرد: ما در معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تمامی همکاران خود اعلام کرده‌ایم که قدر فرصت به‌وجود آمده جهت خدمت‌رسانی به مهمانان غیرایرانی امام رضا(ع) در حوزه‌هایی همچون دانشجویی، گردشگری سلامت و غیره را بدانند.

خبر تکمیلی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در دانشگاه ملی شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان تفاهم نامه همکاری امضا کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد علی کیانی به همراه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سفر به کشور جمهوری تاجیکستان، از مراکز علمی، آموزشی و درمانی این کشور بازدید کرد.

وی در این سفر، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ملی شهر دوشنبه نیز در محورهای مبادله استاد و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی ، برگزاری وبینارهای علمی، دوره های کوتاه مدت، کنفرانس، سمینار ها و کارگاه های آموزشی به امضا رساند.

دکتر محمد علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی تاجیکستان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه های مختلف بر لزوم تقویت ارتباط بین دو کشور تاکید کرد.

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه های پزشکی، فناوری، پذیرش دانشجو و...، پیشرفت های بسیار چشمگیری در سطح ایران و جهان داشته است و این آمادگی را دارد که تجربیات خود را در اختیار دانشگاه ملی تاجیکستان که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است قرار دهد.

دانشگاه ملی تاجیکستان که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است در سال ۱۹۴۷ میلادی تاسیس شد و در حال حاضر ۱۵ دانشکده دارد و بیش از ۱۸ هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

همچنین در این سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بزرگترین بیمارستان کشور تاجیکستان بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور وزیر تندرستی کشور تاجیکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران انجام شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در بخش های مختلف بیمارستان روند درمان بیماران، تعداد پرسنل، نحوه ویزیت بیماران، شرایط، امکانات و تجهیزات پزشکی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این بازدید با اشاره به تازه تاسیس بودن این بیمارستان گفت: این بیمارستان، مجهز به بخش های درمانی گوناگون از جمله بخش تصویر برداری تشخیصی، سونوگرافی، سی تی اسکن ، ام آر آی و آنژیوگرافی بود که در زمینه های تخصصی درمان و آموزش نیروهای متخصص درخواست کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشتند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5944


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها