دیپلماسی❜ دانشگاهی/ افتخارات: انتخاب دکتر مولوی استاد دانشگاه سبزوار برای عضویت در مرکز بین‌المللی فیزیک ایتالیا

  • بازدید: ۱۶۰
دانشگاهی/ افتخارات: انتخاب دکتر مولوی استاد دانشگاه سبزوار برای عضویت در مرکز بین‌المللی فیزیک ایتالیا
دانشگاه حکیم سبزواری

سبزوار- ایرنا- دکتر "علی‌اصغر مولوی" استاد گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری به مدت ۶ سال به عنوان عضو وابسته علمی ارشد مرکز بین‌المللی فیزیک نظری پروفسور عبدالسلام ایتالیا در حوزه فیزیک پزشکی برگزیده شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری روز چهاشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این برای دومین بار است که دکتر مولوی، استاد تمام فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان محقق وابسته مرکز بین‌المللی فیزیک نظری پروفسور عبدالسلام ایتالیا انتخاب می‌شود.

دکتر محمدابراهیم حاجی‌آبادی افزود: این استاد دانشگاه پیش‌تر نیز بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به عنوان محقق این مرکز بین‌المللی فیزیک نظری انتخاب شده بود و در سال ۲۰۱۰ نیز جایزه TRIL این مرکز مهم بین‌المللی را در حوزه فیزیک پزشکی دریافت کرده بود.

دکتر مولوی در سال ۲۰۰۶ نیز جایزه دانشمند جوان را از سازمان بین‌المللی فیزیک پزشکی در کره جنوبی کسب کرده بود.

برنامه محققان ارشد وابسته در مرکز بین‌المللی فیزیک پروفسور عبدالسلام، فرصتی ۶ ساله‌ برای محققان ۴۶ تا ۶۵ ساله به همراه پژوهانه (گرنت) در نظر گرفته شده است تا در تعامل با محیط علمی و پژوهشی پویا و فعال، جایگاه علم و پژوهش را به طور مؤثری ارتقا دهند.

آنان می توانند علاوه بر زمینه‌های تحقیقاتی در شاخه‌های مختلف فیزیک و ریاضی، در زمینه‌های بین رشته‌ای نیز تحقیق کنند.

دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از ۲۲ دانشگاه محور در کشور، ۹ هزار دانشجو در ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کدرشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۱۰ دانشکده دارد. سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. 

استاد دانشگاه سبزوار برای عضویت در مرکز بین‌المللی فیزیک ایتالیا انتخاب شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8540


Share
  • سیما زندی
    با خواندن این خبر واقعا به وجود چنین دانشمندانی در کشور افتخار کردم . آقای دکتر مولوی مایه مباهات ما ایرانی ها و خراسانی هاست. تا باد چنین بادا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها