دیپلماسی❜ حمل و نقل/ روزانه 100 پرواز از مشهد به اقصی نقاط کشور و جهان انجام می شود

  • بازدید: ۶۴

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر روزانه 100 پرواز از مشهد به اقصی نقاط کشور و جهان در کنار ظرفیتهای حمل و نقل ریلی و جاده ای صورت می گیرد. محمود صلاحی در دیدار با مدیران دفاتر مسافرتی و جهانگردی و شرکتهای هواپیمایی مستقر در مشهد افزود: صنعت گردشگری از مهمترین صنایع هر کشور به منظور اشتغال زایی، کسب درآمد و معرفی فرهنگ و تمدن آن کشور است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

استاندار خراسان رضوی به ظرفیتهای بالای گردشگری خراسان رضوی و مشهد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 100 پرواز از مشهد به اقصی نقاط کشور و جهان در کنار ظرفیتهای حمل و نقل ریلی و جاده ای صورت می گیرد اما هنوز تقاضا برای حمل و نقل وجود دارد.

وی به مدیران شرکتهای مسافرتی و جهانگردی توصیه کرد از طراحی بسته های گردشگری با قیمت مناسب و سازگار با فرهنگ و ذائقه مردم ایران و دیگر کشورها نسبت به جذب و اعزام گردشگری در قالب شورای گردشگری اقدام کنند.

صلاحی همچنین از مدیران شرکتهای هواپیمایی خواست با نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی خود، سفری ایمن و همراه با آرامش را برای گردشگران و زائران امام رضا (ع) فراهم آورند که در این راستا با درخواست اعتبار 200 میلیون دلاری یکی از شرکت های هواپیمایی برای خرید چند هواپیما مسافربری موافقت کرد.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه مشهد گفت: عملیات توسعه و بهسازی فرودگاه شهید هاشمی نژاد با قوت و جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان سال آینده، این اقدامات به نتیجه برسد و البته در کنار این فعالیت ها، فرودگاه های دیگر استان نیز در حال پیگیری  و اجرا است.

استاندار خراسان رضوی همچنین در پاسخ به درخواست مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مبنی بر ساماندهی سمینارها و همایش ها در مشهد در زمان غیرپیک، افزود: دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند همایشهای خود را در زمان اوج حضور زائر و مسافر در مشهد برنامه ریزی نکنند زیرا علاوه بر تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت خدمت رسانی به مهمانان همایش، بسیاری از مسائل شهر مشهد از جمله ترافیک نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

در حال حاضر 250 دفتر خدمات مسافرتی در حوزه های هواپیمایی، زیارتی، قطار و جهانگردی با اشتغالزایی برای هزار و 795 نفر در خراسان رضوی فعال است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7310


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها