دیپلماسی❜ حمل و نقل/ تعداد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد با سه هزار و ۴۹۱ پرواز رشد بیش از سه برابری دارد

  • بازدید: ۵۴۱
حمل و نقل/ تعداد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد با سه هزار و ۴۹۱ پرواز رشد بیش از سه برابری دارد
فرودگاه بین‌ المللی مشهد
مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هفت هزار پرواز خارجی در فرودگاه مشهد انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از سه برابر افزایش داشته است.
محمود امانی افزود: تعداد پرواز‌های ورودی خارجی به فرودگاه مشهد در این بازه زمانی سه هزار و ۴۹۱ پرواز بود که این تعداد در مدت مشابه پارسال، حدود هزار و ۷۰۰ پرواز بود.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد پرواز‌های خارجی خروجی نیز در سال جاری سه هزار و ۵۱۱ مورد بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال حدود ۳۰۰ مورد بود.
مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: طی این مدت ۴۹۰ هزار و ۱۰۸ مسافر از طریق فرودگاه مشهد از کشور خارج شدند و ۴۸ هزار و ۵۲ مسافر نیز از طریق این فرودگاه وارد کشور شدند.
امانی خاطر نشان کرد: در سال جاری نجف، با هزار و ۲۹۹ پرواز خروجی و جابجایی ۱۹۵ هزار و ۵۳۶ مسافر بیشترین فراوانی پرواز‌های خارجی را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: بغداد با ۴۲۱ پرواز خروجی و جابجایی ۶۱ هزار و ۳۸۳ مسافر و کویت نیز با ۴۰۳ پرواز و جابجایی ۵۱ هزار و ۴۸۸ مسافر در رده‌های بعدی قرار دارند.
امانی اضافه کرد: پرواز‌های داخلی در ۲۸ مسیر از طریق فرودگاه مشهد انجام می‌شود و با کنترل شیوع ویروس کرونا، رغبت برای سفر به مشهد از مقاصد خارجی افزایش چشمگیری داشته است.
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1280


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها