دیپلماسی❜ حمل و نقل/ تداوم رایزنی‌ها برای از سرگیری تجارت خراسان‌ رضوی با ترکمنستان

  • بازدید: ۴۴۱
احمد زمانیان یزدی از رایزنی‌های این مجموعه با سرکنسول جمهوری ترکمنستان در مشهد برای ازسرگیری تجارت از طریق مرز زمینی با این کشور خبر داد. وی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در هفته جاری جلسه مشترکی با سرکنسول جمهوری ترکمنستان در مشهد با حضور سفیر ایران در عشق آباد در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور برگزار شد اما توافقی برای بازگشایی مرزها حاصل نشد.... رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی افزود: در این جلسه طرف ترکمنستانی پیشنهاد کرد سه روز در هفته و به تعداد ۲۰ دستگاه کامیون و فقط ناوگان حامل کالای صادراتی به مقصد ترکمنستان بار خود را در نقطه صفر مرزی تحویل رانندگان ترکمن نماید.رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی ادامه داد: براین اساس باید یدک و بار ناوگان ایرانی در نقطه صفر مرزی از کامیون ایرانی جدا شده و تحویل راننده و خودرو کشنده ترکمنستانی شود و پس از تحویل بار در ترکمنستان بعد از یک هفته، یدک کامیون ایرانی به راننده کشورمان در نقطه صفر مرزی برگردانده شود.وی گفت: با توجه به مشکلات حقوقی و امکان پذیرنبودن این رویه، طرف ایرانی با این پیشنهاد مخالفت کرد و پیشنهاد انجام ترانسشیپمنت کالا در اولین گمرک ترکمنستان یا ایران را ارائه نمود.زمانیان افزود: بر این اساس باید کالای صادراتی به مقصد ترکمنستان در یک مرز رسمی مانند مرز سرخس در فرایند ترانس شیپ منت به کلی تحویل راننده ترکمن شده و اسناد بار مجدد تنظیم و کالا از نظر حقوقی به طرف مقابل واگذار گردد که طرف ترکمنستانی با این استدلال که اکنون اتباع ترکمنستان حق خروج از کشور را ندارند با این پیشنهاد مخالفت نمود.وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد طرف ایرانی پیشنهادات خود را طی یادداشتی به دولت ترکمنستان اعلام نماید.بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تردد مسافر و بار در مرزهای سه گانه زمینی سرخس، لطف‌آباد و باجیگران خراسان رضوی با ترکمنستان از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا متوقف شد.۲۵۰ شرکت حمل و نقل ترانزیتی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از سه پایانه مرزی با کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون با کشور افغانستان به فعالیت در امر ترانزیت مشغولند.خراسان رضوی پس از تهران دارای بیشترین شرکت حمل و نقل بین‌المللی در کشور است که این مجموعه‌ها توانسته‌اند با تعامل مناسب با بازرگانان پنج کشور آسیای‌ مرکزی و افغانستان جهت حمل بار این کشورها بازاریابی مناسبی انجام دهند.شرکت‌های حمل و نقل خراسان رضوی افزون بر ۱۵ هزار خودرو را زیرپوشش دارند و علاوه بر آن چهار هزار خودرو خارجی نیز در این قالب با شرکت‌های خراسان رضوی در حوزه ترانزیت همکاری می‌کنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2569


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو